Buscar
Mostrando ítems 1-6 de 6
Artículo
Improving the university teaching-learning process with ECO methodology: Teachers’ perceptions
(2020-08-18)
This study presents the results of research focused on university teachers’ perceptions of the implementation of ECO (Explore, Create, and Offer) methodology. Through teachers´ responses, the objective was to learn about ...
Artículo
Improving the university teaching-learning process with ECO methodology: Teachers' perceptions
(Public Library Science, 2020)
This study presents the results of research focused on university teachers’ perceptions of the implementation of ECO (Explore, Create, and Offer) methodology. Through teachers´ responses, the objective was to learn about ...
Artículo
Influence of Contextual Variables on Educational Performance: A Study Using Hierarchical Segmentation Trees
(MDPI, 2020)
The general objective of this study is to explore the relationship between students’ contextual characteristics and their performance in mathematical reasoning (MR) and linguistic comprehension (LC) skills. The census ...
Artículo
What is published in impact journals on school effectiveness? A systematic review of research results and methods
(Lithuanian University of Educational Sciences, 2020)
A systematic review of 45 articles on school effectiveness (SE) indexed in SJR and JCR (2014–2018) has been conducted. The results obtained show that the quantitative methodology catalyses the greatest number of researches. ...
Artículo
Aportaciones de la tecnología al trabajo cooperativo para la innovación universitaria con Design Thinking
(Universidad de Sevilla. Facultad de Ciencias de la Educación, 2020)
Este artículo se centra en comprobar las aportaciones de la tecnología Slack al trabajo cooperativo del profesorado inmerso en procesos de innovación educativa con metodología Design Thinking. Otro objetivo fue comprobar ...
Artículo
Retos del profesorado universitario en el proceso de enseñanza-aprendizaje: aportaciones del método ECO (explorar, crear y ofrecer)
(Centro de Informacion Tecnologica, 2020)
Esta investigación tiene como objetivo conocer la satisfacción e impacto percibido del profesorado universitario, así como los cambios y retos, al implementar el método ECO (explorar, crear y ofrecer) en su docencia. Se ...