Buscar
Mostrando ítems 1-5 de 5
Artículo
The biliteracy process in Primary Education: teachers and parents’ perceptions on the use of phonic methods to develop emergent biliteracy skills
(Universidad de Sevilla, 2019-12-30)
The type of method used inside the classroom to work on biliteracy skills can influence children’s development and their motivation to acquire two different languages. This study aims to explore teachers and parents’ ...
Tesis Doctoral
Rethinking literacy in Spanish primary education from mixed methods approach: Through lens of pupils, families and teachers
(2019-10-29)
Esta tesis doctoral parte de un modelo socio-discursivo de alfabetización, en el que las prácticas alfabetizadoras poseen un carácter sociocultural y situado que toma como referencia el enfoque teórico de los Nuevos Estudios ...
Artículo
Learning ecologies in the digital era: a challenge for primary education in low-income contexts
(https://doi.org/10.3390/math9172108, 2021-08-31)
This research focused on the study of learning ecologies utilizing digital technology. The qualitative methodology used has allowed the analysis of the interactions children establish with digital technologies and the ...
Tesis Doctoral
Bilingual Literacy in Early Childhood Education and Primary Education: The Jolly Phonics Method
(2019-07-04)
This thesis presents research into Spanish pupils’ literacy development in English and Spanish. In recent years this has become an important issue since different European reports showed that Spanish learners have a very ...
Artículo
Volviendo a pensar la alfabetización a través de los métodos mixtos: un estudio desde la mirada de los alumnos, las familias y el profesorado en la Educación Primaria en España
(Asociación interuniversitaria de investigación pedagógica, 2020-12-08)
Los métodos mixtos presentan una alternativa sobre la investigación de la alfabetización como un fenómeno complejo. Este artículo analiza la integración de enfoques cuantitativos y cualitativos para ...