Buscar
Mostrando ítems 1-5 de 5
Artículo
De la innovación docente universitaria a su transferencia a la escuela: una experiencia educativa desde la perspectiva de género
(Universidad Andida Simón Bolívar, 2021-11-15)
A partir de un proyecto de innovación docente de la Universidad de Sevilla (España) se diseña una exposición itinerante sobre la contribución de las mujeres a la ciencia. Dicha exposición se presentó en distintos centros ...
Artículo
Improving pre-service elementary teachers’ understanding of the nature of science through an analysis of the historical case of Rosalind Franklin and the structure of DNA
(Springer, 2021)
This qualitative study analyses how effective an activity based on the critical and reflexive reading of the historical case of Rosalind Franklin and the elucidation of the molecular structure of DNA can be for learning ...
Artículo
How Do Children Perceive the Biodiversity of Their nearby Environment: An Analysis of Drawings
(MDPI, 2021-03)
The research indicates the importance of learning about our natural environment from an early age to train scientifically literate and environmentally responsible citizens. The purpose of this study was to investigate ...
Artículo
Relaciones ciencia-tecnología-sociedad en la educación científica colombiana: una revisión del estado de la cuestión (2017-2021)
(Universidad Distrital Francisco José de Caldas, 2021-07)
En este artículo se presentan los resultados de una investigación documental cuyo objetivo fue analizar las tendencias sobre el abordaje de las relaciones ciencia-tecnología-sociedad (CTS) en la educación científica en ...
Artículo
Learning about the nature of science through the critical and reflective reading of news on the COVID‑19 pandemic
(Springer, 2021-12-01)
The global COVID-19 pandemic caused by the SARS-CoV-2 virus has led to a plethora of information published in the media. Conceived as a socioscientific issue of great relevance currently, this article highlight the ...