Buscar
Mostrando ítems 1-3 de 3
Artículo
Gender-fair language (GFL) in the academic writing of pre-service teachers of Spanish
(Multilingual Matters, 2020)
The article analyses the use of GFL in a corpus of 187 academic texts created by pre-service teachers. It reveals how participants reached a balance between the recommendations of GFL guides and the standard normative ...
Artículo
Empowering Students in the English Language Classroom: Strategies for Teacher Trainees
(Universidad Andina Simón Bolívar, 2018)
Taking Critical Language Awareness as a theoretical frame of reference, this article presents the results of a study carried out with a group of teacher trainees in the final year of the Degree in Primary ...
Artículo
Caso de estudio, PoeTICs: literacidad, arte y tecnología en la formación docente en la Universidad de Sevilla-España
(Centro de Información Tecnológica, 2020-10)
El objeto de estudio de este artículo es examinar el impacto de una práctica letrada que combina la poesía, la multimodalidad y las tecnologías de la información y la comunicación (TIC) como instrumento de alfabetización ...