Buscar
Mostrando ítems 1-3 de 3
Artículo
Estudio sobre la efectividad de los editores de partituras y el instrumento, en el estudio de la lectura musical cantada
(2016)
The study attempts to assess what kind of means (own instrument or music notation software) is more effective in the study of music scores which will be performed by singing aloud. Eleven students from the Education Degree ...
Artículo
Recursos para la enseñanza de la lectura musical: el uso de los editores de partituras en actividades creativas
(Universidad de Sevilla: Facultad de Ciencias de la Educación, 2013)
El artículo trata de cómo la enseñanza de la notación musical tradicional se puede enriquecer o favorecer a través de la introducción de los editores de partituras en el currículo y su uso en actividades creativas ...
Artículo
Music Notation Software as a Means to Facilitate the Study of Singing Musical Scores
(EOS, 2013)
Introduction. Learning to read music is a complex task which becomes more difficult if it involves students who have different levels of music knowledge. The cognitive load theory maintains that acquiring new knowledge or ...