Listar Artículos (Comunicación Audiovisual, Publicidad y Literatura) por título
Mostrando ítems 1299-1318 de 1423
-
Artículo
The Housing Movement in Seville. From “Dignified Housing” to 15M
(Universidad de Sevilla, 2022)In recent times, Spain has seen the emergence of a number of social movements advocating for decent housing. This ...
-
Artículo
The ability of video games to depict cancer as a dramatic experience. A comparative study with literature and cinema
(Universidad de Navarra: Facultad de Comunicación, 2019)Given that the democratisation of video games has allowed this industry to appropriate a series of themes traditionally ...
-
Artículo
The erotization of the male body in the television fiction. Outlander as a case study
(Sociedad Española de Estudios Literarios de Cultura Popular, SELICUP, 2018)Tradicionalmente, la figura femenina ha sido sobreexpuesta en los medios, por lo que su objetivificación se ha convertido ...
-
Artículo
The Evolution of Jane Eyre in Film Adaptation: from Classic Female Stereotype to Independent Woman
(Universitat de València: Departament d'Història de l'Art, 2021)Jane Eyre is one of the English novels that has been most adapted for the big screen. The recreation of the Victorian ...
-
Artículo
The fallacy of interactivity on Twitter: the case of Andalusian political parties in 2020
(Universidad de Navarra: Servicio de Publicaciones, 2024)The advent and spread of social networking sites have been the object of study of most of the research performed on political ...
-
Artículo
The Joker City, or the Mysteries and Miseries of Gotham
(Routledge Taylor & Francis Group, 2021)The city mysteries were a nineteenth‐century bestselling transnational literary phenomenon that combined radical politics ...
- Artículo
- Artículo
- Artículo
-
Artículo
The Upscaling of the Early Cinema Image through Artificial Intelligence. A New Aesthetics between Continuity and Dissent in Image Theory
(Universidad Complutense de Madrid: Servicio de Publicaciones, 2024)An active community of users is manipulating the image of early cinema using Machine Learning-based software.This practice, ...
- Capítulo de Libro
-
Artículo
The Use of Art as An Intertextual Tool for Comunicative Purposes. The Relationship Between Art and Advertising as Brand Management in The Case of The Classical Pyramids of Giza
(PalArch Foundation Journals, 2021)Egyptian art comprises a series of artistic disciplines with clear communicative, advertising and propagandistic intentions. ...
-
Artículo
The visual frame of the political candidate on Instagram: the 2021 Catalan regional elections
(Universidad de Valencia: Departamento de Teoría de los Lenguajes y Ciencias de la Comunicación, 2023)Social networks are tools for constructing digital identity, making online impression management possible. This study ...
-
Artículo
Theoretical approach of branding from a semiotic perspective
(Universidad de Sevilla, 2018)This paper outlines the importance of the world of signs and symbols relating to brand management. We will explore the ...
-
Artículo
Los think tanks y su presencia en la agenda mediática española
(Universidad de Málaga (UMA): Instituto de Investigación en Relaciones Públicas, 2019)El estudio que se expone a continuación intenta abordar el papel que tienen los think tanks en la prensa española. Los ...
-
Artículo
Tic para todo menos para el fútbol…
(2006) -
Artículo
Tiempo de valientes. Elementos narrativos, ideología y heroicismo en crisis en la ficción sonora de El Ministerio del Tiempo
(Grupo Novos Medios. Unversidade de Santiago de Compostela, 2018)El Ministerio del Tiempo (TVE, 2015-) se ha convertido en una de las referencias nacionales en el uso de estrategias ...
-
Artículo
Tiempo, experiencia y memoria subjetiva. Ensayo acerca de la condición existencial de la temporalidad
(Càtedra Ramon Llull Blanquerna, 2012)El presente ensayo versa sobre la condición existencial de la temporalidad y pone de manifiesto el vínculo inexorable ...
-
Artículo
La tipografía en el cartel cinematográfico
(Universidad de Sevilla, 2002) - Artículo