Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 10
Artículo
Los sistemas de inteligencia de negocio como soporte a los procesos de toma de decisiones en las organizaciones
(Fundación de las Cajas de Ahorros, 2012)
Los sistemas de inteligencia de negocio (business intelligence, BI) son sistemas de información que acogen a un amplio conjunto de aplicaciones diseñadas para apoyar la toma de decisiones en las organizaciones. Estos ...
Artículo
Absorptive capacity and value in the banking industry: A multiple mediation model
(Elsevier, 2016)
Firms continually look new ways to get the best results. This study focuses on the relationship between absorptive capacity (ACAP) and value, proposing a multiple mediation model to analyze this relationship. The study's ...
Artículo
Clima de confianza, aprendizaje e innovación: una metáfora biomimética
(Academia Europea de Dirección y Economía de la Empresa, 2010)
El presente estudio lleva a cabo un trabajo exploratorio sobre las interacciones entre los elementos que intervienen en los procesos de innovación de las organizaciones. Inspirado de la perspectiva de la filosofía natural, ...
Artículo
Managing knowledge to create customer service value
(Emerald, 2016)
Purpose – The purpose of this paper is to contribute to the services management literature by identifying a sequence of the different processes of knowledge management (KM) to create customer service value. Design/m ...
Artículo
The use of organizational capabilities to increase customer value
(Elsevier, 2013)
The importance of the customer's role in the management of a firm has been increasing for the last twenty years. A firm's organizational capabilities, both internally and externally oriented, are essential for ...
Artículo
El binomio innovación-creatividad en las organizaciones del siglo XXI. Un análisis de sus antecedentes
(Asociación para la Creatividad, 2016)
Las organizaciones deben innovar, mejorando continuamente productos y procesos, y haciéndolo de manera ágil y rápida para lograr ventajas competitivas sostenibles y sobrevivir. Innovar es un proceso que comienza con la ...
Artículo
La administración basada en la evidencia: implicación de las nuevas tecnologías en la gestión de empresas
(United Academic Journal, 2019)
a través de un estudio de caso, este trabajo presenta el proceso y la aplicación de la administración Basada en la Evidencia (aBE) a la gestión de empresas y la toma de decisiones en problemas para los que no se tiene ...
Artículo
Creating dynamic capabilities to increase customer value
(Emerald, 2011)
Purpose – The purpose of this paper is to contribute to the strategic management literature by identifying possible combinations of three organizational capabilities (market orientation, knowledge management, and customer ...
Artículo
Critical processes of knowledge management: An approach toward the creation of customer value
(Elsevier, 2017)
The aim of this article is to contribute to the literature by identifying and analyzing possible combina- tions between critical knowledge management processes (absorptive capacity, knowledge transfer and knowledge ...
Artículo
Knowledge management issues in the EFQM excellence model framework
(Emerald, 2019)
Purpose–The purpose of this paper is to identify knowledge as a key strategic resource within the EFQMexcellence model. The study also analyses whether the EFQM model helps to create an adequate context forsuccessful ...