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Mostrando ítems 1-10 de 32
Artículo
Innovative behaviour in social economy: the Andalusian case
(2008)
In a globalized context (characterized by high product mobility) with imperfect mobility of technology and productive activities, innovation increasingly becomes an essential element for business survival and for economic ...
Ponencia
Marketing turístico, turismo patrimonial
(Escuela universitaria de estudios empresariales, 2008)
Artículo
Producción científica española en marketing turístico
(Ministerio de Economía y Competitividad: Instituto de Estudios Turísticos, 2008)
Las publicaciones científicas en el área de marketing turístico han experimentado un crecimiento importante en España en los últimos años. En este trabajo se pretende analizar la capacidad investigadora de las Comunidades ...
Ponencia
Análisis DAFO del sector turístico hotelero: un análisis desde la dirección hotelera a través del concept mapping
(Escuela Universitaria de Estudios Empresariales, 2008)
Esta investigación se centra, principalmente, en analizar la relación Entorno Turístico- Sector Hotelero, dos magnitudes fundamentales dentro del Sector Turístico actual, sirviéndonos para ello del análisis de los ...
Artículo
The Hofstede model in the study of the impact of Sevilla Expo 92
(Universidad de La Laguna, 2008)
This paper takes a multiple approach towards the study of the impact of Seville Expo 92. We start by identifying the social and cultural values of 50 professionals from the Sevilla, using the Hofstede model, adding ...
Artículo
A technological acceptance of e-learning tools used in practical and laboratory teaching, according to the European higher education area
(Taylor & Francis, 2008)
The application of scientific tools to analyse the use of Internet-based e-learning tools in academic settings is in general an ignored area. E-learning tools are actually an emergent topic as a result of the new ideas ...
Ponencia
Membership in the Franchising System: A Worldwide Analysis
(2008)
The franchising system is one of the sectors on which many management researchers are increasingly focusing their attention. The internationalisation and globalisation of franchising is an unstoppable fact. However, there ...
Artículo
Unidades franquiciadas versus propias en el sistema de franquicia: Una investigación empírica
(Academia Europea de Dirección y Economía de la Empresa, AEDEM, 2008)
Artículo
Influencia del tamaño de las cadenas minoristas en promociones y precios
(2008)
El tema de la influencia del tamaño de los establecimientos de venta minorista sobre las estrategias de precios y promocionales es un aspecto escasamente tratado en la literatura. Este trabajo surge como un intento de ...