Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 179
Capítulo de Libro
Optimización de los recursos empresariales de comunicación. Valoración de los influencers mediante neuromarketing
(Dykinson, 2021)
Las neurociencias y su desarrollo reciente, permiten evaluar las acciones de marketing y de comunicación de otra manera o complementar los métodos tradicionales de evaluar las decisiones de marketing como la comunicación ...
Artículo
Premium Private Label strategies: social networks and traditional perspectives
(Elsevier, 2021)
tThe main aim of this work is to analyze Premium Private Labels (PPL) in the food sector. To do so, we haveobtained data from both on-line and off-line channels, analyzing social networks, specifically Twitter,and from ...
Tesis Doctoral
La Universidad emprendedora en contextos adversos: propuesta y validación de un modelo basado en el emprendimiento corporativo
(2021-12-17)
La universidad emprendedora es una tendencia creciente en la educación superior. Tres décadas de investigación con estudios centrados en casos exitosos provenientes de países anglosajones, sirven como referencia para los ...
Artículo
Social network communications in chilean older adults
(MDPI, 2020)
The growth of older adults in new regions poses challenges for public health. We know that these seniors live increasingly alone, and this impairs their health and general wellbeing. Studies suggest that social networking ...
Artículo
Factores condicionantes en la intención emprendedora de los estudiantes universitarios: un estudio desde la perspectiva de género
(3Ciencias, 2020)
Emprendimiento y género de manera conjunta como ámbito de estudio han experimentado un auge en las últimas décadas. En este trabajo se pone el foco en el caso de las mujeres estudiantes universitarias. Concretamente se ...
Artículo
UGC involvement, motivation and personality: comparison between China and Spain
(Elsevier, 2021)
This cross-cultural study investigates antecedents of travel-related user-generated content (UGC) in China and Spain. Based on a critical literature review, a theoretical model was developed and tested. Co-creation, empowerment, ...
Artículo
How do job insecurity and perceived well-being affect expatriate employees’willingness to share or hide knowledge?
(Springer, 2021)
Employee well-being is now at the core of organizational human resource management (HRM) strategies as firms attempt to grasp the importance of human resources while building competitive advantages. However, external ...
Artículo
Relationship between slack resources and performance: temporal symmetry and duration of effects
(Academia Europea de Dirección y Economía de la Empresa, 2020)
iterature, the temporal symmetry of this relationship, and the duration of its effects, are still unknown aspects and are the objective of this paper. Design/methodology/approach – To evaluate this effect, an exploratory ...
Dataset
Legitimacy of Existence. Keys to Survival of Microenterprises [Dataset]
(idUS, Depósito de Investigación de la Universidad de Sevilla, 2022)
The legitimacy of microenterprises has not been analyzed because their small size and the simplicity of their management, however, their global importance and their role in the economic system make them worthy of more ...
Capítulo de Libro
El Eyes Tracker Neuroeducation Test. Evaluación de material didáctico universitario no dinámico
(Dykinson, 2022)
En primer lugar, se va a realizar una aproximación a los temas y disciplinas que van a tratarse de una u otra manera en esta investigación, concretamente, al material docente universitario más común y a las neurociencias como ...