Show simple item record

Article

dc.creatorCuevas Gómez, Miguel Ángeles
dc.date.accessioned2021-05-05T12:07:45Z
dc.date.available2021-05-05T12:07:45Z
dc.date.issued2005
dc.identifier.citationCuevas Gómez, M.Á. (2005). UT Pictura : El imaginario iconográfico en la obra de Vincenzo Consolo (I). Quaderns d'Italià, 10, 63-77.
dc.identifier.issn1135-9730es
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11441/108554
dc.description.abstractTomando en consideración el conjunto de la obra de Consolo se muestra cómo la referencia al discurso iconográfico se convierte desde los primeros textos -no desde Il sorriso dell'ignoto marinaio, ni sólo en esa novela- en el cauce privilegiado por el que discurre la constante temática de la reflexión sobre la naturaleza de la escritura, al tiempo que la multiplicación de alusiones al imaginario plástico -el haz de relaciones intratextuales y de autocitas que su presencia permite describir- constituye uno de los factores determinantes de la coherencia macrotextual de toda su narrativa.es
dc.description.abstractTaking into consideration Consolo's work in its entirety, one can see from his first texts -not from Il sorriso dell'ignoto marinaio, nor only in that novel- how the reference to iconographic discourse becomes the privileged channel through which flows the gushing subject of reflection on the nature of writing, whilst the increase in allusions to plastic imagery -the flow of intratextual relationships and self-quoting that its presence allows a description of- represents one of the determining factors in the macrotextual coherence of all his narrative.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent15 p.es
dc.language.isospaes
dc.publisherUniversitat Autònoma de Barcelona: Servei de Publicacionses
dc.relation.ispartofQuaderns d'Italià, 10, 63-77.
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectPoetologíaes
dc.subjectintermedialidades
dc.subjectautorreferencialidades
dc.subjectmetaficcionalidades
dc.subjectinterdiscursividades
dc.subjectPoetologyes
dc.subjectintermedialityes
dc.subjectself-referentialityes
dc.subjectmetafictiones
dc.subjectinterdiscoursees
dc.titleUT Pictura : El imaginario iconográfico en la obra de Vincenzo Consolo (I)es
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
dcterms.identifierhttps://ror.org/03yxnpp24
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.contributor.affiliationUniversidad de Sevilla. Departamento de Filologías Integradases
dc.relation.publisherversionhttps://doi.org/10.5565/rev/qdi.87es
dc.identifier.doi10.5565/rev/qdi.87es
dc.journaltitleQuaderns d'Italiàes
dc.publication.issue10es
dc.publication.initialPage63es
dc.publication.endPage77es
dc.identifier.sisius6470553es

FilesSizeFormatViewDescription
UT Pictura. El imaginario ...125.6KbIcon   [PDF] View/Open  

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Except where otherwise noted, this item's license is described as: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional