dc.creator | Chapman, Ana | es |
dc.date.accessioned | 2020-08-20T12:00:07Z | |
dc.date.available | 2020-08-20T12:00:07Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Chapman, A. (2019). Piercing together: body control, mutability and entertainment technology in infinite jest. Revista de Estudios Norteamericanos, 23, 95-116. | |
dc.identifier.issn | 1133-309X | es |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11441/100312 | |
dc.description.abstract | The aim of this essay is to explore body representation and its
significance in David Foster Wallace’s novel Infinite Jest (1996). By
doing so, it will correlate (ab)use and domination of entertainment to
the description of the particular corporeality present in the novel,
which is portrayed as being malleable, disconnected, machine-like
and monstrous. Although published in the late 90s, the novel
anticipated most accurately how entertainment would be consumed
in contemporary times and its possible effects on individuals.
Thereby, this essay analyzes how the body is shaped in Infinite Jest
through the use of a current neuropsychological perspective and
contemporary theories of the self as an attempt to reflect upon
Wallace’s description of the body and its relation to the world of
entertainment. | es |
dc.description.abstract | El objetivo de este trabajo es explorar la representación del cuerpo y
su significado en la novela de David Foster Wallace, Infinite Jest
(1996). Para ello, se relacionará el (ab)uso y dominación del
entretenimiento con la descripción de la propia corporalidad
presente en la novela, en la que se representa dúctil, inconexa,
mecánica y monstruosa. Aun siendo publicado a finales de los 90, la
novela anticipa con gran exactitud cómo el entretenimiento iba a ser
consumido en tiempos contemporáneos, así como sus posibles
efectos en el individuo. Por este motivo, el presente ensayo analiza
cómo el cuerpo es moldeado en Infinite Jest a través del uso de
perspectivas neuropsicológicas y de teorías actuales sobre la identidad, en un intento de reflexionar sobre los usos que Wallace
hace de la descripción del cuerpo y su relación con el mundo del
entretenimiento. | es |
dc.format | application/pdf | es |
dc.format.extent | 22 p. | es |
dc.language.iso | eng | es |
dc.publisher | Universidad de Sevilla | es |
dc.relation.ispartof | Revista de Estudios Norteamericanos, 23, 95-116. | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Infinite Jest | es |
dc.subject | David Foster Wallace | es |
dc.subject | Body representation | es |
dc.subject | Entertainment | es |
dc.subject | Addiction | es |
dc.subject | External manipulation | es |
dc.subject | Representación del cuerpo | es |
dc.subject | Entretenimiento | es |
dc.subject | Adicción | es |
dc.subject | Manipulación externa | es |
dc.title | Piercing together: body control, mutability and entertainment technology in infinite jest | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | es |
dc.type.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | es |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |
dc.relation.publisherversion | https://dx.doi.org/10.12795/REN.2019.i23.05 | es |
dc.identifier.doi | 10.12795/REN.2019.i23.05 | es |
dc.journaltitle | Revista de Estudios Norteamericanos | es |
dc.publication.issue | 23 | es |
dc.publication.initialPage | 95 | es |
dc.publication.endPage | 116 | es |