- idUS
- Listar por autor
Listar por autor "Rodríguez Ortiz, Isabel de los Reyes"
Mostrando ítems 21-40 de 44
-
Ponencia
Intervenciones en comprensión lectora basadas en el uso de la Lengua de Signos en población sorda: Una revisión sistemática: [póster]
Ortiz-Gómez, Marta; Saldaña Sage, David; Rodríguez Ortiz, Isabel de los Reyes (2019-10-17)Los estudios realizados con personas sordas o con problemas de audición, demuestran que esta población suele presentar ...
-
Ponencia
Intervenciones en comprensión lectora en población sorda: revisión de las prácticas llevadas a cabo: [póster]
Ortiz-Gómez, Marta; Saldaña Sage, David; Rodríguez Ortiz, Isabel de los Reyes (2019)Las personas sordas adultas presentan claras dificultades a la hora de comprender los textos. Alcanzando un nivel máximo ...
-
Artículo
Learning to read: The case of Moroccan students who learn Spanish
Aguilera Jiménez, Antonio; Delgado Rivas, Carmen María; Luque Lozano, Alfonso; Moreno Pérez, Francisco Javier; Rodríguez Ortiz, Isabel de los Reyes; Saldaña Sage, David (Cambridge University Press, 2013)The aims of this study are to assess L1 and L2 variables that influence the reading acquisition of students of Moroccan ...
-
Artículo
Lipreading in the prelingually deaf: What makes a skilled speechreader?
Rodríguez Ortiz, Isabel de los Reyes (Universidad Complutense de Madrid, 2008)Lipreading proficiency was investigated in a group of hearing-impaired people, all of them knowing Spanish Sign Language ...
-
Libro
Manual para la aplicación de intervenciones para la mejora de la comprensión lectora
Rodríguez Ortiz, Isabel de los Reyes; Valdés Coronel, Marta; Moreno Pérez, Francisco Javier; Saldaña Sage, David (2018) -
Artículo
Percepción universitaria de las clases virtuales durante la COVID-19
Rodríguez Ortiz, Isabel de los Reyes; Moreno Pérez, Francisco Javier (Universidad Pablo de Olavide, 2022)A raíz de la declaración de la pandemia mundial debida a la COVID-19, las universidades de todo el mundo tuvieron que ...
-
Ponencia
El potencial de la lengua de signos española como instrumento de comunicación
Rodríguez Ortiz, Isabel de los Reyes; Mora Roche, Joaquín (Universidad de Sevilla, 2004) -
Artículo
Prevalence estimates of autism spectrum disorder in the school population of Seville, Spain
Aguilera Jiménez, Antonio; Moreno Pérez, Francisco Javier; Rodríguez Ortiz, Isabel de los Reyes (Taylor & Francis, 2007)A preliminary task for the design and development of interventions for differentgroups of people with disabilities is to ...
-
Artículo
Proceso de evaluación de pictogramas: Catálogo de señalización accesible andaluz
Erena Guardia, Gema; Solís Campos, Adrián; Moreno Pérez, Francisco Javier; Ortiz Gómez, Marta; Rivero Contreras, Miriam; Rodríguez Ortiz, Isabel de los Reyes; Saldaña Sage, David (Universidad de Salamanca, 2022)Todas las personas necesitan apoyarse en elementos del contexto para desenvolverse por los entornos de manera autónoma. ...
-
Ponencia
Lo que ya sabemos y lo que deberíamos saber sobre las lenguas de signos: Revisión de una década de investigación
Rodríguez Ortiz, Isabel de los Reyes (Real Patronato sobre Discapacidad, 2015)En la ponencia se hace un repaso de la evolución de la investigación sobre las lenguas de signos en la última década. Se ...
-
Artículo
Reading Habits of Deaf and Hard of Hearing Adults
Rodríguez Ortiz, Isabel de los Reyes; Díaz Acosta, Ana; Simpson, Ian C. (Gallaudet University Press, 2023)Few studies exist on the reading habits of the deaf population, and most of those that do were published more than 20 years ...
-
Dataset
Reading Habits of Deaf and Hard-of-Hearing Adults [Dataset]
Rodríguez Ortiz, Isabel de los Reyes; Díaz Acosta, Ana; Simpson, Ian C. (2023)El conjunto de datos recoge los obtenidos, mediante la aplicación de un cuestionario online a 102 personas con sordera o ...
-
Artículo
Reading metacomprehension of Spanish deaf and hard-of-hearing students
Rodríguez Ortiz, Isabel de los Reyes; Moreno Pérez, Francisco Javier; Saldaña Sage, David (Oxford University Press, 2024-08-12)Difficulties in monitoring reading comprehension result in poor comprehension. One key aspect of monitoring is metacomprehension, ...
-
Artículo
Reading metacomprehension of Spanish deaf and hard-of-hearing students
Rodríguez Ortiz, Isabel de los Reyes; Moreno Pérez, Francisco Javier; Saldaña Sage, David (Oxford University Press, 2024)Difficulties in monitoring reading comprehension result in poor comprehension. One key aspect of monitoring is ...
-
Artículo
“So, I told him to look for friends!” Barriers and protecting factors that may facilitate inclusion for children with Language Disorder in everyday social settings: Cross-cultural qualitative interviews with parents
Jensen de López, Kristine M.; Feilberg, Julie; Baena Medina, Magdalena Sofía; Lyons, Rena; Harding, Sam; Kelić, Maja; Klatte, Inge S.; Mantel, Tina C.; Novogrodsky, Rama; Ulfsdottirj, Thora S.; Zajdo, Krisztina; Rodríguez Ortiz, Isabel de los Reyes (ELSEVIER, 2021)Purpose: Although researchers have explored parental perspectives on childhood speech and language disorders, this work ...
-
Artículo
Support, inclusion, and Special Education teachers’ attitudes toward the education of students with Autism Spectrum Disorders
Rodríguez Ortiz, Isabel de los Reyes; Saldaña Sage, David; Moreno Pérez, Francisco Javier (Hindawi, 2012)This study is aimed at assessing special education teachers’ attitudes toward teaching pupils with autism spectrum disorders ...
-
Otros
Test para la evaluación de la lectura labiofacial
Rodríguez Ortiz, Isabel de los Reyes (2024)El test de lectura labiofacial persigue la evaluación de la capacidad de percibir e interpretar mensajes a partir de la ...
-
Artículo
The effects of morphological and syntactic knowledge on reading comprehension in Spanish speaking children
Simpson, Ian C.; Moreno Pérez, Francisco Javier; Rodríguez Ortiz, Isabel de los Reyes; Valdés Coronel, Marta; Saldaña Sage, David (Springer, 2020-06-29)Reading comprehension is a complex task requiring many underlying skills. Syntactic awareness and morphological awareness ...
-
Artículo
The influence of syntactic knowledge on reading comprehension varies as a function of oral vocabulary in Spanish-speaking children
Rodríguez Ortiz, Isabel de los Reyes; Moreno Pérez, Francisco Javier; Simpson, Ian C.; Valdés Coronel, Marta; Saldaña Sage, David (The United Kingdom Literacy Association, 2021)Background: Reading comprehension is a complex process influenced by many factors. However, the abilities that are known ...
-
Artículo
The Role of Multiple Articulatory Channels of Sign-Supported Speech Revealed by Visual Processing
Mastrantuono, Eliana; Burigo, Michele; Rodríguez Ortiz, Isabel de los Reyes; Saldaña Sage, David (American Speech-Language-Hearing Association (ASHA), 2019)Purpose The use of sign-supported speech (SSS) in the education of deaf students has been recently discussed in relation ...