NombreCarballo Delgado, Rafael
DepartamentoDidáctica y Organización Educativa
Área de conocimientoDidáctica y Organización Escolar
Categoría profesionalInvestigador Contratado (Ramón y Cajal)
Correo electrónicoSolicitar
         
  • Nº publicaciones

    16

  • Nº visitas

    2397

  • Nº descargas

    3228


 

Artículo
Icon

Learning from faculty members who carry out inclusive pedagogy in Spanish universities: the importance of accessible methodologies and resources

Carballo Delgado, Rafael; Moriña Díez, Anabel; Castellano Beltrán, Ana (Univ Wollongong, 2024)
Access to higher education (HE) for students with disabilities has increased considerably over the last decades. Faced ...
Artículo
Icon

A systematic review of the benefits and challenges of technologies for the learning of university students with disabilities

Moriña Díez, Anabel; Carballo Delgado, Rafael; Castellano Beltrán, Ana (Sage Journals, 2023)
This systematic review explores the benefits and difficulties of using technology for the learning of university students ...
Artículo
Icon

Students with disabilities at university: benefits and challenges from the best faculty members’ experiences

Carballo Delgado, Rafael; Molina Romo, Víctor Manuel; Cortés Vega, María Dolores; Cabeza Ruiz, Ruth (ROUTLEDGE JOURNALS, TAYLOR & FRANCIS LTD, 2022)
This article presents the results of a study that gave a voice to 119 faculty members of 10 Spanish universities, who were ...
Artículo
Icon

Social and Juridical Sciences faculty members’ experiences in Spain: what to do to develop an inclusive pedagogy

Carballo Delgado, Rafael; Aguirre, Arecia; López Gavira, María Rosario (2021)
This paper presents a study which aims to know what faculty members who develop inclusive pedagogy do to foster the inclusion ...
Artículo
Icon

Giving a voice to the best faculty members: benefits of digital resources for the inclusion of all students in Arts and Humanities

Cotán Fernández, Almudena; Carballo Delgado, Rafael; Spinola-Elias, Yolanda (Taylor & Francis, 2021)
This article presents the testimonies of 24 faculty members of Arts and Humanities from five Spanish universities on the ...
Artículo
Icon

Inclusive pedagogy in Health Sciences Spanish faculties: Educational resources and methodologies for all students

Carballo Delgado, Rafael; Orozco Almario, Inmaculada Concepción; Cortés Vega, María Dolores (Blackwell Scientific, 2021)
This article presents the educational practices carried out by Spanish faculty members of Health Sciences to attend to ...
Artículo
Icon

Transforming faculty conceptions of disability and inclusive education through a training programme

Carballo Delgado, Rafael; Morgado Camacho, Beatriz María; Cortes Vega, María Dolores (Taylor and Francis Group, 2021)
It is increasingly necessary to have a well-trained faculty to adequately respond to the needs of the diverse student body ...
Artículo
Icon

University and inclusive education: recommendations from the voice of spanish students with disabilities

Moriña Díez, Anabel; Carballo Delgado, Rafael (Centro de Estudos Educação e Sociedade (CEDES), 2020)
En este artículo, estudiantes españoles con discapacidad proponen recomendaciones para que la universidad camine hacia la ...
Artículo
Icon

Training needs of academics on inclusive education and disability

Moriña Díez, Anabel; Perera Rodríguez, Víctor Hugo; Carballo Delgado, Rafael (Sage Publications, 2020)
The aim of this article is to analyze, from the academic staff’s perspective, the training needs they require to provide an ...
Artículo
Icon

An inclusive pedagogy in Arts and Humanities university classrooms: what faculty members do

Carballo Delgado, Rafael; Cotán Fernández, Almudena; Spinola-Elias, Yolanda (SAGE PUBLICATIONS LTD, 2019)
This article shows the educational strategies developed by faculty members that their students with disabilities considered ...
Tesis Doctoral
IconIcon

Una escalera hacia la inclusión educativa en la universidad: desarrollo y evaluación de un programa de formación para el profesorado.

Carballo Delgado, Rafael; Moriña Díez, Anabel (2018)
Esta tesis doctoral forma parte de una investigación cuyo objetivo ha sido el diseño, desarrollo y evaluación de un programa ...
Artículo
Icon

Profesorado universitario y educación inclusiva: respondiendo a sus necesidades de formación

Moriña Díez, Anabel; Carballo Delgado, Rafael (ABRAPEE, 2018)
Este artículo presenta los resultados de una investigación cuyo objetivo era diseñar, desarrollar y evaluar un programa ...
Ponencia
Icon

Experiencias del profesorado del área de Ciencias Sociales y Jurídicas que desarrolla pedagogía inclusiva en la universidad

Carballo Delgado, Rafael; Aguirre García, Arecia; López Gavira, María Rosario; Moriña Díez, Anabel; Melero Aguilar, Noelia; Sandoval Mena, Marta; Fundación ONCE (Fundación ONCE, 2018)
Artículo
Icon

Profesorado universitario y educación inclusiva: respondiendo a sus necesidades de formación

Moriña Díez, Anabel; Carballo Delgado, Rafael (Associacao Brasileira de Psicolgia Escolar e Educacional, 2018)
Este artículo presenta los resultados de una investigación cuyo objetivo era diseñar, desarrollar y evaluar un programa ...
Artículo
Icon

Un Profesorado Universitario Formado: Nuevos Conocimientos y Herramientas para realizar modificaciones y promover la Inclusión del Alumnado con Discapacidad

Morgado Camacho, Beatriz María; Moriña Díez, Anabel; Carballo Delgado, Rafael; Molina Romo, Víctor Manuel; Melero Aguilar, Noelia (Elsevier, 2017)
Artículo
Icon

The impact of a faculty training program on inclusive education and disability

Moriña Díez, Anabel; Carballo Delgado, Rafael (Elsevier, 2017)
This paper describes the knowledge gained by 20 faculty members following their participation in a training program on ...