Perfil del autor: Paniagua Infantes, Carmen Elisa
Datos institucionales
Nombre | Paniagua Infantes, Carmen Elisa |
Departamento | Psicología Evolutiva y de la Educación |
Área de conocimiento | Psicología Evolutiva y de la Educación |
Categoría profesional | Profesora Ayudante Doctora |
Correo electrónico | Solicitar |
Estadísticas
-
Nº publicaciones
27
-
Nº visitas
5007
-
Nº descargas
6151
Publicaciones |
---|
Artículo
The romantic relationships of adopted adolescents
(Wiley, 2024)
Introduction: There is a gap in the literature on the romantic relationships of adopted adolescents. To address this issue, ... |
Artículo
The Role of Perfectionism and Parental Expectations in the School Stress and Health Complaints of Secondary School Students
(Sage Journals, 2024)
Increases in school stress among adolescents are a growing concern. Although perfectionism and parental expectations have ... |
Artículo
Stress of school performance among secondary students: The role of classroom goal structures and teacher support
(Elsevier, 2023)
With concern growing about the increasing levels of school stress among secondary school students, examining its associations ... |
Capítulo de Libro
El estrés escolar en el alumnado de secundaria
(Síntesis, 2023)
|
Artículo
Adopted Adolescents at School: Social Support and Adjustment
(SAGE Publications, 2022)
There is a need of additional research into the social aspects of adoptees’ school experiences. For that purpose, the ... |
Artículo
Bullying, cyberbullying, and adoption: What is the role of student–teacher connectedness?
(American Psychological Association, 2022)
Bullying and cyberbullying have rarely been studied among the adoptive population, although the few studies available ... |
Ponencia
¿Tienen las chicas más estrés escolar? El papel de las variables individuales
(Universidad de Sevilla. SIEMUS (Seminario Interdisciplinar de Estudios de las Mujeres), 2022)
|
Ponencia
Variables del contexto escolar relacionadas con el estrés escolar en alumnado de secundaria.¿Existen diferencias de género?
(Universidad de Sevilla. Siemus (Seminario Interdisciplinar de Estudios de las Mujeres), 2022)
|
Libro
Rupturas en adopción y acogimiento familiar en Andalucía. Incidencia, factores de riesgo, procesos e implicaciones. Informe 2015
(Junta de Andalucía. Consejería de Igualdad, Políticas Sociales y Conciliación. Observatorio de la Infancia en Andalucía, 2021)
|
Artículo
School Satisfaction and School Pressure in the WHO European Region and North America: An Analysis of Time Trends (2002-2018) and Patterns of Co-occurrence in 32 Countries
(Elsevier, 2020)
Purpose: The purpose of the study was to examine the trends between 2002 and 2018 in school pressure and school satisfaction ... |
Artículo
Under the Same Label: Adopted Adolescents’ Heterogeneity in Well- Being and Perception of Social Contexts
(Sage, 2020)
This study compares a sample of 223 adopted adolescents with a nonadopted reference group representative of the Spanish ... |
Artículo
Bullying and its influence on well-being in adopted adolescents
(Springer, 2020)
Despite the large body of evidence on bullying, little attention has been paid to adoptees, who represent a population ... |
Artículo
The sources of support and their relation on the global health of adopted and non-adopted adolescents
(Elsevier, 2019)
Despite its importance, few studies have analysed the influence of social support on the global health of adoptees, ... |
Artículo
Adoption breakdown in Spain: A survival and age-related analysis
(Sage, 2019)
Purpose: The two goals of this article are the analysis of the duration of adoptive placements ending in breakdown and the ... |
Artículo
The conceptualisation of school and teacher connectedness in adolescent research: a scoping review of literature
(Taylor & Francis Group, 2019)
The aim of this scoping review was to map and summarise research relating to school and teacher ... |
Trabajo Fin de Grado
Proyecto de intervención integral para la promoción del desarrollo positivo en la escuela
(2019)
Este trabajo pretende promover una acción educativa mediante la creación de un proyecto de intervención integral con el ... |
Artículo
Adoption breakdown and adolescence
(Wiley, 2019)
Adoption breakdown has attracted an increasing amount of attention over recent years, and studies coincide in stating that ... |
Tesis Doctoral |
Artículo
Adolescents’ perceptions of family relationships in adoptees and non-adoptees: More similarities than differences
(Oxford University Press, 2018)
This research explores adopted adolescents’ perceptions of family relationships, without focusing on typical clinical ... |
Ponencia |
Ponencia
Measuring teacher connectedness in adolescence: a review of existing measures
(Health Behaviour in School-aged Children, 2017)
|
Libro
Barómetro de opinión de la infancia. Manual para su uso
(UNICEF Comité Español, 2017)
|
Artículo
Adopciones rotas en Andalucía: caracterización y propuestas para la intervención
(Universidad de Cádiz, Universidad de Córdoba, Universidad de Huelva, Universidad de Sevilla, Colegio Oficial de Psicología de Andalucía Occidental, 2016)
La presente investigación trata de conocer la incidencia y los principales factores de riesgo asociados a las rupturas ... |
Artículo
Reconocimiento de emociones en menores con adversidad familiar temprana
(Universidad de Cádiz, Universidad de Córdoba, Universidad de Huelva, Universidad de Sevilla, Colegio Oficial de Psicología de Andalucía Occidental, 2016)
El reconocimiento de emociones es un componente de la comprensión de emociones que se encuentra fuertemente influenciado ... |
Artículo
Reconocimiento de emociones en menores con adversidad familiar temprana
(Universidad de Sevilla, 2016)
El reconocimiento de emociones es un componente de la comprensión de emociones que se encuentra fuertemente influenciado ... |
Ponencia |
Libro
Los adolescentes españoles: estilos de vida, salud, ajuste psicológico y relaciones en sus contextos de desarrollo. Resultados del Estudio HBSC-2014 en España
(Ministerio de Sanidad, Servicios Sociales e Igualdad, 2016)
El estudio sobre conductas de los escolares relacionadas con la salud (Health Behaviour in School-aged Children o HBSC) ... |