NamePicón Berjoyo, Araceli
DepartmentAdministración de Empresas y Marketing
Knowledge areaOrganización de Empresas
Professional categoryProfesora Contratada Doctora
E-mailRequest
           
  • No. publications

    12

  • No. visits

    1928

  • No. downloads

    2680


 

Dataset
Icon

Business and sustainable development goals (SDGs): a bibliometric analysis [Dataset]

Palma Serrano, Mario; Palma Serrano, Mario; Picón Berjoyo, Araceli; Picón Berjoyo, Araceli; Calvo de Mora Schmidt, Arturo; Calvo de Mora Schmidt, Arturo (2022-09-01)
Ficheros de datos primarios asociados al paper “Business and Sustainable Development Goals (SDGs): a bibliometric analysis”
Master's Final Project
Icon

Revisión del comercio internacional ecuatoriano. Análisis de la incidencia de las variables institucionales mediante el modelo gravitacional.

Picón Berjoyo, Araceli; Picón Berjoyo, Araceli; Andrade Rojas, Gabriela Cristina; Andrade Rojas, Gabriela Cristina (2020-01-01)
Debido a la naturaleza exportadora de Ecuador y dada su importancia de este sector en la economía del país, la presente ...
Presentation
Icon

Wanted! Experiencia formativa para facilitar la acción emprendedora

Rodríguez Ramos, Asunción; Rodríguez Ramos, Asunción; Castro Abancens, Ignacio; Castro Abancens, Ignacio; Foronda Robles, Concepción; Foronda Robles, Concepción; Castro Abancens, Ignacio; Castro Abancens, Ignacio; Casillas Bueno, José Carlos; Casillas Bueno, José Carlos; Picón Berjoyo, Araceli; Picón Berjoyo, Araceli (Universidad de Sevilla, 2018-01-01)
El proyecto de innovación docente Wanted! es una experiencia educativa en el ámbito de la educación superior no reglada, ...
Article
Icon

Social capital configuration and the contingent value of the cross-national diversity: a multi-group analysis

Castro Abancens, Ignacio; Castro Abancens, Ignacio; Acedo González, Francisco José; Acedo González, Francisco José; Picón Berjoyo, Araceli; Picón Berjoyo, Araceli (Elsevier, 2015-01-01)
The present paper attempts take an in-depth look into the configuration of social capital as a multidimensional construct, ...
Presentation
Icon

The influence of market heterogeneity on customer loyalty: A multigroup analysis.

Picón Berjoyo, Araceli; Picón Berjoyo, Araceli; Castro Abancens, Ignacio; Castro Abancens, Ignacio; Ruiz Moreno, Carolina; Ruiz Moreno, Carolina (University of Twente, 2015-01-01)
Loyalty is configured as one of the main determinants of firm performance. Many works have proposed models that analyze ...
Article
Icon

Soft-Hard TQM factors and key business results

Calvo de Mora Schmidt, Arturo; Calvo de Mora Schmidt, Arturo; Picón Berjoyo, Araceli; Picón Berjoyo, Araceli; Ruiz Moreno, Carolina; Ruiz Moreno, Carolina; Cauzo Bottala, Lourdes; Cauzo Bottala, Lourdes (World Scientific and Engineering Academy and Society (W S E A S), 2013-01-01)
The purpose of this paper is to investigate, firstly, the existence of soft and hard TQM factors in the EFQM excellence ...
Presentation
Icon

Analysis of the key TQM factors in the EFQM model and their relation to key business results

Calvo de Mora Schmidt, Arturo; Calvo de Mora Schmidt, Arturo; Cauzo Bottala, Lourdes; Cauzo Bottala, Lourdes; Picón Berjoyo, Araceli; Picón Berjoyo, Araceli; Ruiz Moreno, Carolina; Ruiz Moreno, Carolina (2012-01-01)
It is common in the literature on TQM to differentiate between soft and hard critical factors. This work aims to identify ...
PhD Thesis
Icon

El papel de los costes de cambio en la estrategia relacional

Barroso Castro, Carmen; Barroso Castro, Carmen; Picón Berjoyo, Araceli; Picón Berjoyo, Araceli (2007-01-01)
Basándonos en los argumentos anteriores, el objetivo principal de la presente tesis doctoral es determinar cuáles son los ...
Presentation
Icon

El enfoque de coproducción de valor en la relación cliente-proveedor

Cauzo Bottala, Lourdes; Cauzo Bottala, Lourdes; Picón Berjoyo, Araceli; Picón Berjoyo, Araceli; Ruiz Moreno, Carolina; Ruiz Moreno, Carolina (2005-01-01)
It is a fact that the competitiveness of the firms depends on its hability to create sustainable competitive advantages, ...
Presentation
Icon

El enfoque de coproducción de valor en la relación cliente-proveedor

Díez de Castro, Enrique Carlos; Díez de Castro, Enrique Carlos; Brândao, Elísio; Brândao, Elísio; Cauzo Bottala, Lourdes; Cauzo Bottala, Lourdes; Picón Berjoyo, Araceli; Picón Berjoyo, Araceli; Ruiz Moreno, Carolina; Ruiz Moreno, Carolina (Universidad de Sevilla, 2005-01-01)
It is a fact that the competitiveness of the firms depends on its hability to create sustainable competitive advantages, ...
Article
Icon

La importancia de los costes de cambio en el comportamiento del cliente

Picón Berjoyo, Araceli; Picón Berjoyo, Araceli; Barroso Castro, Carmen; Barroso Castro, Carmen (Academia Europea de Dirección y Economía de la Empresa, AEDEM, 2004-01-01)
Debido a la intensa competencia existente en el sector servicios, conseguir la lealtad de los clientes y evitar su pérdida, ...
Presentation
Icon

Universidad y valor: escalas para medir el valor percibido por el alumno universitario

Picón Berjoyo, Araceli; Picón Berjoyo, Araceli; Ruiz Moreno, Carolina; Ruiz Moreno, Carolina (Universidade da Beira Interior. Departamento de Gestão e Economia, 2002-01-01)
Las universidades públicas españolas deben buscar nuevos caminos para conseguir una ventaja competitiva que es permita ...