NamePicón Berjoyo, Araceli
DepartmentAdministración de Empresas y Marketing
Knowledge areaOrganización de Empresas
Professional categoryProfesora Titular de Universidad
E-mailRequest
           
  • No. publications

    13

  • No. visits

    3422

  • No. downloads

    5854


 

Article
Icon

The Impact of Tourism on Senior Well-being: A Study of IMSERSO Programmes

Ruiz Moreno, Carolina; Picón Berjoyo, Araceli; Rodríguez Serrano, María de los Ángeles; Domínguez-CC, Marta (2024)
The well-being of older people is currently a priority, due both to the rapid ageing of the population and the negative ...
Dataset
Icon

Business and sustainable development goals (SDGs): a bibliometric analysis [Dataset]

Palma Serrano, Mario; Picón Berjoyo, Araceli; Calvo de Mora Schmidt, Arturo (2022)
Ficheros de datos primarios asociados al paper “Business and Sustainable Development Goals (SDGs): a bibliometric analysis”
Master's Final Project
Icon

Revisión del comercio internacional ecuatoriano. Análisis de la incidencia de las variables institucionales mediante el modelo gravitacional.

Andrade Rojas, Gabriela Cristina; Picón Berjoyo, Araceli (2020)
Debido a la naturaleza exportadora de Ecuador y dada su importancia de este sector en la economía del país, la presente ...
Presentation
Icon

Wanted! Experiencia formativa para facilitar la acción emprendedora

Castro Abancens, Ignacio; Casillas Bueno, José Carlos; Picón Berjoyo, Araceli; Rodríguez Ramos, Asunción; Castro Abancens, Ignacio; Foronda Robles, Concepción (Universidad de Sevilla, 2018)
El proyecto de innovación docente Wanted! es una experiencia educativa en el ámbito de la educación superior no reglada, ...
Article
Icon

Social capital configuration and the contingent value of the cross-national diversity: a multi-group analysis

Castro Abancens, Ignacio; Acedo González, Francisco José; Picón Berjoyo, Araceli (Elsevier, 2015)
The present paper attempts take an in-depth look into the configuration of social capital as a multidimensional construct, ...
Presentation
Icon

The influence of market heterogeneity on customer loyalty: A multigroup analysis.

Picón Berjoyo, Araceli; Castro Abancens, Ignacio; Ruiz Moreno, Carolina (University of Twente, 2015)
Loyalty is configured as one of the main determinants of firm performance. Many works have proposed models that analyze ...
Article
Icon

Soft-Hard TQM factors and key business results

Calvo de Mora Schmidt, Arturo; Picón Berjoyo, Araceli; Ruiz Moreno, Carolina; Cauzo Bottala, Lourdes (World Scientific and Engineering Academy and Society (W S E A S), 2013)
The purpose of this paper is to investigate, firstly, the existence of soft and hard TQM factors in the EFQM excellence ...
Presentation
Icon

Analysis of the key TQM factors in the EFQM model and their relation to key business results

Calvo de Mora Schmidt, Arturo; Cauzo Bottala, Lourdes; Picón Berjoyo, Araceli; Ruiz Moreno, Carolina (2012)
It is common in the literature on TQM to differentiate between soft and hard critical factors. This work aims to identify ...
PhD Thesis
Icon

El papel de los costes de cambio en la estrategia relacional

Picón Berjoyo, Araceli; Barroso Castro, Carmen (2007)
Basándonos en los argumentos anteriores, el objetivo principal de la presente tesis doctoral es determinar cuáles son los ...
Presentation
Icon

El enfoque de coproducción de valor en la relación cliente-proveedor

Cauzo Bottala, Lourdes; Picón Berjoyo, Araceli; Ruiz Moreno, Carolina (2005)
It is a fact that the competitiveness of the firms depends on its hability to create sustainable competitive advantages, ...
Presentation
Icon

El enfoque de coproducción de valor en la relación cliente-proveedor

Cauzo Bottala, Lourdes; Picón Berjoyo, Araceli; Ruiz Moreno, Carolina; Díez de Castro, Enrique Carlos; Brândao, Elísio (Universidad de Sevilla, 2005)
It is a fact that the competitiveness of the firms depends on its hability to create sustainable competitive advantages, ...
Article
Icon

La importancia de los costes de cambio en el comportamiento del cliente

Picón Berjoyo, Araceli; Barroso Castro, Carmen (Academia Europea de Dirección y Economía de la Empresa, AEDEM, 2004)
Debido a la intensa competencia existente en el sector servicios, conseguir la lealtad de los clientes y evitar su pérdida, ...
Presentation
Icon

Universidad y valor: escalas para medir el valor percibido por el alumno universitario

Picón Berjoyo, Araceli; Ruiz Moreno, Carolina (Universidade da Beira Interior. Departamento de Gestão e Economia, 2002)
Las universidades públicas españolas deben buscar nuevos caminos para conseguir una ventaja competitiva que es permita ...