Repositorio de producción científica de la Universidad de Sevilla

Integración y relaciones interpersonales de los alumnos inmigrantes de origen marroquí de educación secundaria obligatoria en Andalucía, España

 

Advanced Search
 
Opened Access Integración y relaciones interpersonales de los alumnos inmigrantes de origen marroquí de educación secundaria obligatoria en Andalucía, España
Cites
Show item statistics
Icon
Export to
Título alternativo: Integration and interpersonal relationships of moroccan immigrant students of compulsory secondary education in Andalusia, Spain
Author: Llorent Bedmar, Vicente
Llorent Vaquero, Mercedes
Department: Universidad de Sevilla. Departamento de Teoría e Historia de la Educación y Pedagogía Social
Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica y Organización Educativa
Date: 2017
Published in: Papeles de Población, 91, 9-38.
Document type: Article
Abstract: La actual sociedad española se caracteriza por una fuerte llegada de inmigrantes y, recientemente, por una emergente emigración. La importancia del colectivo marroquí en Andalucía (España) provoca la necesidad de coadyuvar a su mejor integración. ...
[See more]
The current Spanish society is characterized for an a abundance of immigrants and recently for an emerging migration. The importance of the Moroccan community in Andalusia (Spain) encourages us to contribute for their better integration. It is interesting to know the degree of integration in society and interpersonal relationships. We have used a qualitative methodology with quantitative data, carrying out a stratified sampling to study Moroccan students of ESO. Their life has changed significantly in Spain. However, we estimate important to maintaining their customs and traditions, but we are immersed in a constant process of assimilation of cultural and social norms for the host society. The most common problems are the culture collision, language difficulties, family-school relationships and school segregation.
Cite: Llorent Bedmar, V. y Llorent Vaquero, M. (2017). Integración y relaciones interpersonales de los alumnos inmigrantes de origen marroquí de educación secundaria obligatoria en Andalucía, España. Papeles de Población, 91, 9-38.
Size: 758.0Kb
Format: PDF

URI: http://hdl.handle.net/11441/68943

See editor´s version

This work is under a Creative Commons License: 
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

This item appears in the following Collection(s)