Repositorio de producción científica de la Universidad de Sevilla

Crítica democrática, una asignatura pendiente

 

Advanced Search
 
Opened Access Crítica democrática, una asignatura pendiente
Cites
Show item statistics
Icon
Export to
Título alternativo: Democratic criticism, a pending subject
Author: Misa Borrego, Elena
Núñez Valdés, Juan
Department: Universidad de Sevilla. Departamento de Geometría y Topología
Date: 2017-04
Published in: Pensamiento Matemático, VII (1), 39-52.
Document type: Article
Abstract: En esta comunicación, los autores presentan una reflexión sobre la enseñanza de contenidos transversales en educación política que pueden aplicarse a las unidades didácticas de Estadística de los últimos años de la E.S.O. y los cursos de Bachillerato. Se pretende a su vez hacer más interesantes al alumnado dichos contenidos, los cuales suelen ubicarse a final de curso, con las dificultades que ello conlleva, potenciando el trabajo en equipo, la investigación y el uso de las TIC’s. In this paper, the authors present a critical reflection about teaching cross curricular subject on political education that can be included in the Statistics teaching units during the latest years of the Secondary Education and the A-level. At the same time we expect to make more interesting these contents to the students, which are usually taught at the end of the academic year, strengthening team work, research and ICT’s use.
Size: 893.4Kb
Format: PDF

URI: http://hdl.handle.net/11441/62066

See editor´s version

This work is under a Creative Commons License: 
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

This item appears in the following Collection(s)