Listar Artículos (Didáctica y Organización Educativa) por título
Mostrando ítems 1332-1341 de 1341
-
Artículo
What is university success? Graduates with disabilities define it
(Springer, 2024)This article explores the concept of university success from the perspective of 95 Spanish graduates (62.1% women and ...
-
Artículo
What strategies did graduates with disabilities in Health Sciences use to persist and not drop out their studies?
(Taylor and Francis online, 2024)This article analyses the difficulties that 16 graduate with disabilities from 8 Spanish universities in the area of Health ...
-
Artículo
When people matter: the ethics of qualitative research in the health and social sciences
(Blackwell Scientific, 1993, 2020-10-12)When research involves people, ethics are fundamental. In the health and social sciences, when qualitative methodologies ...
-
Artículo
When what is unseen does not exist: disclosure, barriers and supports for students with invisible disabilities in higher education
(RoutledgeTaylor and Francis Online, 2024)This systematic review explores the research carried out to date on invisible disabilities and higher education. Out of ...
-
Artículo
When what is unseen does not exist: Disclosure, barriers and supports for students with invisible disabilities in higher education
(Taylor and Francis, 2024)This systematic review explores the research carried out to date on invisible disabilities and higher education. Out of a ...
-
Artículo
Y el COVID-19 transformó al sistema educativo: reflexiones y experiencias por aprender
(2020)La situación producida por la COVID-19 ha impactado de manera rápida y traumática el sistema educativo de todos los niveles, ...
-
Artículo
Y la tecnología cambió los escenarios. O el efecto Pigmalión se hizo realidad
(2006)Desde la Revolución Industrial, se ha implantado en la sociedad y los gobiernos la idea de que es vital para el desarrollo ...
-
Artículo
Young university students and techno-addiction. The use of social networks in their social-educational context
(Universitat de Barcelona, 2021-06)The use of Smartphones, Tablets and Social Networks has grown exponentially in recent years as a means of ...
-
Artículo
YouTube y el aprendizaje formal de matemáticas. Percepciones de los estudiantes en tiempos de COVID-19
(Universidad de Málaga (UMA): Grupo de Investigación Innoeduca, 2022)Los videos educativos de matemáticas en Internet son un recurso generalizado entre estudiantes de secundaria. Las ...
-
Artículo
YouTube: evaluación de un catálogo social de vídeos didácticos de matemáticas de calidad
(Fundación iS + D para la Investigación Social Avanzada, 2017)La www se ha convertido en un catálogo ingente de vídeos de múltiples temáticas. Ante esta avalancha y para ser rigurosos, ...