Buscar
Mostrando ítems 1-5 de 5
Artículo
Evaluar el bullying y el cyberbullying validación española del EBIP-Q y del ECIP-Q
(Colegio Oficial de Psicólogos de Madrid, 2016)
El bullying es un fenómeno de agresión injustificada que actualmente sucede en dos formatos: cara a cara y como una conducta que se realiza a través de dispositivos digitales (cyberbullying). Ampliamente estudiado tanto ...
Artículo
El programa ConRed, una práctica basada en la evidencia
(Grupo Comunicar, 2012)
The incredible force with which ITCs have arrived in society and the consequent risks to children when dealing with the Internet and social networks make it necessary for the domain of virtual environments to be included ...
Artículo
Asegúrate: an intervention program against cyberbullying based on teachers' commitment and on design of its instructional materials
(MDPI, 2019)
This article presents the impact on cyberbullying of the Asegúrate program. This educational program is based on the theory of normative social behavior, self-regulation skills,and the beliefs held by adolescents and ...
Artículo
Perceived emotional intelligence as a moderator variable between cybervictimization and its emotional impact
(Frontiers Media, 2015)
The negative effects of traditional bullying and, recently, cyberbullying on victims are well-documented, and abundant empirical evidence for it exists. Cybervictimization affects areas such as academic performance, social ...
Artículo
Programa «Asegúrate»: Efectos en ciberagresión y sus factores de riesgo
(Grupo Comunicar, 2018-01-07)
La intervención contra el ciberacoso entre escolares y otros riesgos asociados al uso inapropiado de las TIC y las redes sociales es una importante demanda social. El programa «Asegúrate» pretende facilitar la labor docente ...