Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 22
Artículo
Más allá del déficit: Construyendo un modelo de desarrollo positivo adolescente
(Taylor & Francis, 2010)
La imagen negativa de la adolescencia presente en el mundo occidental a lo largo de las últimas décadas ha propiciado un modelo de atención a la salud adolescente centrado en el déficit y en los factores de riesgo. Sin ...
Artículo
Personal and contextual factors related to internalizing problems during adolescence
(Springer, 2014)
Background Over the past decades, ample empirical evidence has been collected about the factors linked to internalizing problems during adolescence. However, there is a lack of research that use holistic approaches to ...
Artículo
‘Bullying is bullying, if they want to say it's because of being LGBT that's another story’: Perceptions of educators on LGBTQ+bullying
(Elsevier, 2023)
The identification and response of teachers and other educational agents to LGBTQ + bullying is essential to prevent and eradicate it. The present study explored the perception of these agents regarding LGBTQ + bullying ...
Artículo
Programa Apego. Una experiencia de promoción de parentalidad positiva desde el contexto sanitario
(Universidad de Cádiz, Universidad de Córdoba, Universidad de Huelva, Universidad de Sevilla, Colegio Oficial de Psicología de Andalucía Occidental, 2016)
La incorporación de la parentalidad positiva al trabajo con familias ha supuesto la adopción de un enfoque de intervención proactivo y capacitador que sitúa los programas de educación parental en el ámbito de la prevención ...
Artículo
Learning to read: The case of Moroccan students who learn Spanish
(Cambridge University Press, 2013)
The aims of this study are to assess L1 and L2 variables that influence the reading acquisition of students of Moroccan origin in the South of Spain and compare their reading ability with native Spanish-speaking children. ...
Artículo
Psychometric properties of an adapted version of the parental sense of competence (PSOC) scale for Portuguese at-risk parents
(Wiley, 2014)
Parental sense of competence is one of the central dimensions targeted on psychosocial interventions aimed at supporting at-risk families. Researchers and practitioners need reliable instruments to assess the parental ...
Artículo
Teachers’ subjective happiness: testing the importance of emotional intelligence facets beyond perceived stress
(Dove Press, 2022)
Purpose: Emotional intelligence (EI) is typically linked to higher subjective happiness scores in human service professionals. It is unknown which EI facets are more predictive in explaining subjective happiness beyond ...
Artículo
Support, inclusion, and Special Education teachers’ attitudes toward the education of students with Autism Spectrum Disorders
(Hindawi, 2012)
This study is aimed at assessing special education teachers’ attitudes toward teaching pupils with autism spectrum disorders (ASDs) and at determining the role of variables associated with a positive attitude towards the ...
Artículo
Programa andaluz para la promoción de la parentalidad positiva en nacimientos prematuros
(Universidad de Cádiz, Universidad de Córdoba, Universidad de Huelva, Universidad de Sevilla, Colegio Oficial de Psicología de Andalucía Occidental, 2016)
En el marco del proyecto para la promoción de la parentalidad positiva en el sistema sanitario andaluz conocido como el Proyecto Apego, desarrollado anteriormente en este monográfico, surge una estrategia específica para ...
Artículo
Protagonismo de la atención a la convivencia en la prevención de la conflictividad y la violencia escolar
(Col·legi Oficial de Psicòlegs de la Comunitat Valenciana, 2009)
Este artículo refleja el avance investigador y educativo que ha surgido en los últimos años para dar respuesta al problema de la conflictividad y la violencia escolar a través de la convivencia. Para prevenir este fenómeno ...