Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 19
Artículo
A Spanish Sign Language (LSE) Adaptation of the Communicative Development Inventories
(Oxford University Press, 2019)
This article presents the adaptation of the MacArthur Communicative Development Inventory (CDI; Fenson et al., 1993, 1994) to Spanish Sign Language (LSE). Data were collected from 55 participants (32 boys and 23 girls; 17 ...
Capítulo de Libro
Cuando los contenidos se centran en "lo práctico": percepción de los estudiantes de la metodología basada en casos
(Universidad de Sevilla, 2004)
El presente trabajo se enmarca en la experiencia de innovación docente “Coordinación curricular e innovación docente en la metodología de casos de necesidades educativas especiales”. El dicho contexto, el profesorado de ...
Artículo
Learning to read: The case of Moroccan students who learn Spanish
(Cambridge University Press, 2013)
The aims of this study are to assess L1 and L2 variables that influence the reading acquisition of students of Moroccan origin in the South of Spain and compare their reading ability with native Spanish-speaking children. ...
Artículo
Support, inclusion, and Special Education teachers’ attitudes toward the education of students with Autism Spectrum Disorders
(Hindawi, 2012)
This study is aimed at assessing special education teachers’ attitudes toward teaching pupils with autism spectrum disorders (ASDs) and at determining the role of variables associated with a positive attitude towards the ...
Artículo
The influence of syntactic knowledge on reading comprehension varies as a function of oral vocabulary in Spanish-speaking children
(The United Kingdom Literacy Association, 2021)
Background: Reading comprehension is a complex process influenced by many factors. However, the abilities that are known to influence reading comprehension may not contribute equally for children with different levels of ...
Artículo
Capítulo de Libro
Aproximación a la realidad de la atención educativa a las personas con discapacidad: la formación de actitudes positivas ante la inclusión social
(Universidad de Sevilla, 2006)
En este informe se presenta la memoria correspondiente al proyecto de innovación docente que, con el mismo título, ha sido llevado a cabo bajo el patrocinio del Instituto de Ciencias de la Educación de la Universidad de ...
Artículo
Proceso de evaluación de pictogramas: Catálogo de señalización accesible andaluz
(Universidad de Salamanca, 2022)
Todas las personas necesitan apoyarse en elementos del contexto para desenvolverse por los entornos de manera autónoma. Esta necesidad se concreta en apoyos específicos cuando las personas tienen dificultades en comprensión ...
Artículo
¿Cómo mejorar la educación del alumnado con autismo?: Una propuesta desde el sistema escolar sevillano
(Colegio Oficial de Psicología de Andalucía Occidental, 2005)
El objetivo de este trabajo es aportar algunas propuestas acerca de cómo organizar la actuación educativa dirigida a los alumnos con trastorno del espectro autista (TEA) y facilitar su inclusión en contextos educativos ...
Artículo
Do Spanish parents prefer special schools for their children with autism?
(The Council for Exceptional Children, 2008)
The social and communication difficulties of children with Autism Spectrum Disorders (ASD) pose a special challenge to educational inclusion. Previous research has suggested that, because of this, parents of children with ...