Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 18
Artículo
Música, espacio escénico y estructura dramática en el Jardín de Falerina de Calderón de la Barca
(Universidad de Alcalá: Aula de Estudios Escénicos y Medios Audiovisuales, 1989)
Artículo
‘It’s not cardboard, it’s a house’: cartographies of agentic assemblage in the early childhood classroom
(Taylor and Francis Group, 2023-08-02)
The concept of assemblage, drawing on the posthuman theorisations of Deleuze and Guattari, delineates a dynamic and new materialist approach to an event. In this approach, desires, material agency and (de)(re)territorialisation ...
Capítulo de Libro
La interculturalidad en el aula universitaria: acercamientos a la diversidad musical desde la enseñanza de instrumentos musicales
(Junta de Andalucía. Consejería de Ciencia, Innovación y Empresa, 2010)
Artículo
Music teaching and the Spanish Regenerationism: Felipe Pedrell and the Academia Granados
(Taylor & Francis, 2020)
During the last decades of the nineteenth century and the first half of the twentieth, a serious concern regarding the academic credentials of musicians arose in Spain. This movement was led by Francisco Barbieri and Felipe ...
Artículo
Home literacy environment and reading comprehension in Spanish primary education
(Wiley, 2020)
Background: Research has suggested that one of the most important variables for the development of reading comprehension is the home literacy environment, composed of the literacy interface and what is known as the ...
Artículo
Developing multimodal narrative genres in childhood: An analysis of pupils’ written texts based on systemic functional linguistics theory
(MDPI, 2020)
Social sustainability embraces literacy development as a means by which children integrate their knowledge in society and become powerful and meaningful. In this context, the development of writing among young children ...
Artículo
La idea de mecanismo y estilo en la pedagogía de Granados
(Musicalis, S.A, 2010-06)
Dentro de la labor pedagógica que el compositor leridano Enrique Granados desarrolló a lo largo de su vida en diferentes centros de Barcelona, y más concretamente en la academia pianística que dirigió desde el año 1901 ...
Artículo
‘Like, I’m playing, but with this’. Materialization and affect in early childhood literacy
(SAGE Publications, 2021)
The more-than-human turn in early childhood education has highlighted the relevance of children’s intra-actions with their environment, as well as the multiple ways in which worlds and literacies emerge in them. The ...
Ponencia
La formación del profesorado de música desde una perspectiva europea: enfoques y retos.
(Copiarte, 2013)
El presente trabajo analiza los programas de estudios para la formación del profesorado de música de Educación Primaria en la Universidad de Sevilla, y en distintos países europeos. El objetivo es contextualizar la formación ...
Ponencia
Lírica tradicional y música en el teatro de Calderón: consideraciones sobre "Cantarico que vas a la Fuente"
(Universidad de Sevilla, 2004)