Mostrar el registro sencillo del ítem

Artículo

dc.creatorAndrade Maureira, Marielaes
dc.date.accessioned2020-03-30T07:52:46Z
dc.date.available2020-03-30T07:52:46Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationAndrade Maureira, M. (2019). Using Spanglish in the United States: A Variety of Spanish or a Way of Building Identity? The Case of Heritage Language Learners in the Foreign Languages Classroom. Camino real: estudios de las hispanidades norteamericanas, 11 (14), 17-26.
dc.identifier.issn1889-5611es
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11441/94667
dc.description.abstractThe following paper looks at how users of Spanglish, a hybrid that was born from the interactions of those who live in an English-speaking country like the US and keep their Hispanic linguistic roots, might not be just using it because it’s only natural, but they might be doing it in purpose as a way of enacting their identities. Special attention is taken to the case of students of Spanish as a Heritage Language, since they are the ones that seem to be using this register the most. In this case, it is discussed the teaching of the standard variety of Spanish to Heritage Language Learners (HLLs), and the incorporation and value of other forms of Spanish, even Spanglish.es
dc.description.abstractEl siguiente trabajo se enfoca en cómo los usuarios del "spanglish", un híbrido que nace de las interacciones entre aquellos que viven en un país de habla inglesa como es EE. UU. y mantienen sus raíces lingüísticas latinas, podrían estar usándolo no solo porque les resulta natural, sino que estarían haciéndolo para visibilizar su identidad. Se le presta especial atención al caso de los estudiantes de español como lengua por herencia, ya que son ellos los que parecen estar utilizando este registro principalmente. En este caso, se discute el tema de la enseñanza de la variedad estándar del español a estudiantes de español por herencia, y la incorporación y valorización de otras formas de español, incluso de "spanglish".es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent10 p.es
dc.language.isoenges
dc.publisherInstituto Franklin de Investigación en Estudios Norteamericanos, Universidad de Alcaláes
dc.relation.ispartofCamino real: estudios de las hispanidades norteamericanas, 11 (14), 17-26.
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectSpanglishes
dc.subjectlinguistic identityes
dc.subjectheritage speakerses
dc.subjectSpanish in the United Stateses
dc.subjectforeign languages teachinges
dc.subjectteaching heritage speakerses
dc.titleUsing Spanglish in the United States: A Variety of Spanish or a Way of Building Identity? The Case of Heritage Language Learners in the Foreign Languages Classroomes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
dcterms.identifierhttps://ror.org/03yxnpp24
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.contributor.affiliationUniversidad de Sevilla. Departamento de Lengua Española, Lingüística y Teoría de la Literaturaes
dc.relation.publisherversionhttps://ebuah.uah.es/dspace/handle/10017/38947es
dc.journaltitleCamino real: estudios de las hispanidades norteamericanases
dc.publication.volumen11es
dc.publication.issue14es
dc.publication.initialPage17es
dc.publication.endPage26es

FicherosTamañoFormatoVerDescripción
using_andrade_CR_2019_N14.pdf96.99KbIcon   [PDF] Ver/Abrir  

Este registro aparece en las siguientes colecciones

Mostrar el registro sencillo del ítem

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional