Presentation
Promoting intercultural education in secondary schools: learning from consolidated experiences
Author/s | González Monteagudo, José
Zamora Serrato, Miriam León Sánchez, Mario Herrera Pastor, David |
Editor | Alves, Dina
Pinto, Hélia Gonçalves Dias, Isabel Simões Abreu, Maria Odília Gillain, Romain |
Department | Universidad de Sevilla. Departamento de Teoría e Historia de la Educación y Pedagogía Social |
Publication Date | 2019 |
Deposit Date | 2019-10-23 |
ISBN/ISSN | 978-989-8797-29-2 |
Abstract | This paper analyses the good practices undertaken by public institutions and the third sector in
Spain in the face of the multicultural reality, on reception and teaching of Spanish, with a specific
focus on immigrant ... This paper analyses the good practices undertaken by public institutions and the third sector in Spain in the face of the multicultural reality, on reception and teaching of Spanish, with a specific focus on immigrant secondary school students. In the first place, the migratory process is presented in the Spanish context, in a context of increasing diversity; then, it is exposed how the revision of the literature that sustains this work has been carried out; next, the identified good practices are presented, explaining their objectives and actions in favour of immigrant minors and students; finally, it is concluded with a discussion and comparison of the actions that are being carried out, as well as possible proposals for the improvement and implementation of new educational practices and policies Esta comunicación analiza las buenas prácticas emprendidas desde las instituciones públicas y el tejido asociativo en España ante la realidad multicultural, sobre acogida y sobre enseñanza del español, con foco específico ... Esta comunicación analiza las buenas prácticas emprendidas desde las instituciones públicas y el tejido asociativo en España ante la realidad multicultural, sobre acogida y sobre enseñanza del español, con foco específico en el alumnado inmigrante de educación secundaria. En primer lugar, se presenta el proceso migratorio en el contexto español, en un contexto de aumento de la diversidad; a continuación, se expone cómo se ha llevado a cabo la revisión de la literatura que sustenta este trabajo; seguidamente, se presentan las buenas prácticas identificadas, explicando sus objetivos y acciones a favor de los menores y alumnos inmigrantes; finalmente se concluye con una discusión y comparación de las actuaciones que se están llevando a cabo, así como posibles propuestas para la mejora y puesta en marcha de nuevas prácticas y políticas educativas |
Citation | González Monteagudo, J., Zamora Serrato, M., León Sánchez, M. y Herrera Pastor, D. (2019). Promoting intercultural education in secondary schools: learning from consolidated experiences. En VIII Conferencia Internacional Investigação, Práticas e Contextos em Educação (266-273), Leiria: Escola Superior de Educação e Ciências Sociais Politécnico de Leiria. |
Files | Size | Format | View | Description |
---|---|---|---|---|
2019 ch Leiria ProIntEdu.pdf | 1.103Mb | [PDF] | View/ | |