Show simple item record

Presentation

dc.contributor.editorDíez de Castro, Enrique Carloses
dc.contributor.editorBrândao, Elísioes
dc.creatorInfante Moro, Alfonsoes
dc.creatorPardo Rojas, Adnaloyes
dc.date.accessioned2018-12-14T11:39:55Z
dc.date.available2018-12-14T11:39:55Z
dc.date.issued2005
dc.identifier.citationInfante Moro, A. y Pardo Rojas, A. (2005). El uso de las TIC´s en la docencia universitaria en España y el nuevo espacio europeo de educación superior. En Cities in competition. XV Spanish-Portuguese Meeting of Scientific Management (163-174), Sevilla: Universidad de Sevilla.
dc.identifier.isbn84-96378-10-1es
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11441/81022
dc.description.abstractEste estudio pretende contribuir a la mejora de los procesos de enseñanza-aprendizaje a través de una mejor formación del profesorado en materias de utilización didáctica-pedagógica y comunicativa de las TICs. Además de, contribuir a la integración plena en el EEES. Los objetivos planteados han sido: a) Detectar las necesidades formativas del profesorado universitario en competencias TICs para su adaptación a los requerimientos del nuevo Espacio Europeo de Enseñanza Superior. b) Promocionar el conocimiento y uso de las Nuevas Tecnologías de la Información y Comunicación como herramientas en la actividad profesional del docente universitario. c) Proponer parámetros y criterios a seguir para el diseño y desarrollo de un espacio virtual informativo y formativo para los docentes en materias TICs ante el nuevo Espacio Europeo de Educación Superior.es
dc.description.abstractThis research tries to contribute to the improvement of the processes of education and training through one better formation of the university teachers in matters of Didactics-pedagogical and communicative use of the Information technology (IT). And contribute to the integration in the European higher education area (EHEA). We have started our research with an initial phase which aim is to detect the educational requirements at the university teachers about information technology competences for its adaptation to european higher education area. The second phase aimed to encourage the knowledge and the good use of IT as tools for professional activity of university teachers. Finally in the third phase, we suggest a methodology for developing projects about teleformación for university teachers. That is possible using the tics in the education and working in a telematico environment of e-learning.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.language.isospaes
dc.publisherUniversidad de Sevillaes
dc.relation.ispartofCities in competition. XV Spanish-Portuguese Meeting of Scientific Management (2005), p 163-174
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectEnseñanza virtuales
dc.subjectTeleformaciónes
dc.subjectApoyo a la docencia presenciales
dc.subjectNuevo Espacio Europeo de Educación Superior (EEES)es
dc.subjectEnseñanza-aprendizajees
dc.subjectTecnologías de la Información y las Comunicaciones (TIC)es
dc.subjectE-learninges
dc.subjectBlended e-learninges
dc.subjectEuropean Higher Education Area (EHEA)es
dc.subjectEducation and traininges
dc.subjectLife long learninges
dc.subjectInformation Technologies (IT)es
dc.titleEl uso de las TIC´s en la docencia universitaria en España y el nuevo espacio europeo de educación superiores
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/conferenceObjectes
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
idus.format.extent12 p.es
dc.publication.initialPage163es
dc.publication.endPage174es
dc.eventtitleCities in competition. XV Spanish-Portuguese Meeting of Scientific Managementes
dc.eventinstitutionSevillaes
dc.relation.publicationplaceSevillaes

FilesSizeFormatViewDescription
El_uso_de_las_TICs_en_la_docen ...337.1KbIcon   [PDF] View/Open  

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Except where otherwise noted, this item's license is described as: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional