Show simple item record

Presentation

dc.contributor.editorDíez de Castro, Enrique Carloses
dc.contributor.editorBrândao, Elísioes
dc.creatorRodríguez Sandías, Alfonsoes
dc.creatorFernández López, Saraes
dc.creatorRodeiro Pazos, Davides
dc.creatorOtero González, Luises
dc.date.accessioned2018-11-25T23:09:01Z
dc.date.available2018-11-25T23:09:01Z
dc.date.issued2005
dc.identifier.citationRodríguez Sandías, A., Fernández López, S., Rodeiro Pazos, D. y Otero González, L. (2005). El papel de las universidades en la sociedad del conocimiento: una propuesta de indicadores. En Cities in competition. XV Spanish-Portuguese Meeting of Scientific Management (263-276), Sevilla: Universidad de Sevilla.
dc.identifier.isbn84-96378-10-1es
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11441/80512
dc.description.abstractDurante las últimas tres décadas, han tenido lugar importantes transformaciones en el entorno que rodea los sistemas de educación superior. Como consecuencia, las universidades se han visto obligadas a reaccionar y anticiparse ante las demandas que le plantean la sociedad y las administraciones públicas. La Universidad ya no puede limitarse a formar, investigar y a ser una fuente de desarrollo y transmisión cultural, sino que además es un agente responsable del progreso económico y social del área geográfica en la que se encuentra inmersa. Esta nueva Universidad, o la Universidad de la “tercera revolución”, se ha denominado “Universidad emprendedora”. El objetivo de este trabajo es establecer en un nivel teórico unos indicadores que permitan cuantificar el grado de emprendimiento de las universidades, en particular, de las universidades españolas.es
dc.description.abstractOver the last three decades, important changes in the framework for the development of Higher Education Systems have happened. As a consequence, universities must meet the demands of the society and the government. Their traditional tasks of training, researching and transmitting the culture have been extended to make universities responsible for regional economic and social development. This new University, born from the “third revolution”, has been known as “entrepreneurial University”. The goal of this paper is to establish a set of theoretical indicators in order to assess the level of entrepreneurship in universities, specially, in Spanish universities.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.language.isospaes
dc.publisherUniversidad de Sevillaes
dc.relation.ispartofCities in competition. XV Spanish-Portuguese Meeting of Scientific Management (2005), p 263-276
dc.relation.ispartofCities in competition. XV Spanish-Portuguese Meeting of Scientific Management (2005), p 263-276
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectUniversidad emprendedoraes
dc.subjectIndicadoreses
dc.subjectFinanciación universitariaes
dc.subjectEntrepreneurial universitieses
dc.subjectIndicatorses
dc.subjectUniversity fundinges
dc.titleEl papel de las universidades en la sociedad del conocimiento: una propuesta de indicadoreses
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/conferenceObjectes
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
idus.format.extent14 p.es
dc.publication.initialPage263es
dc.publication.endPage276es
dc.eventtitleCities in competition. XV Spanish-Portuguese Meeting of Scientific Managementes
dc.eventinstitutionSevillaes
dc.relation.publicationplaceSevillaes

FilesSizeFormatViewDescription
El_papel_de_las_universidades_ ...264.0KbIcon   [PDF] View/Open  

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Except where otherwise noted, this item's license is described as: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional