Presentation
El instrumento y las técnicas de pensar creativamente (ámbitos experiencial de investigación)
Alternative title | Tools and methods to think creatively (fields of experience and research) |
Author/s | Sánchez Méndez, Manuel |
Publication Date | 2003 |
Deposit Date | 2017-08-07 |
Published in |
|
ISBN/ISSN | 84-472-0762-5 |
Abstract | Creation can not be garanteed by any means, but we can promote it trhough certain methods.
Why do we develop physical fitness and not menthal creative activity? There are several means to reach "full-time" creativeness ... Creation can not be garanteed by any means, but we can promote it trhough certain methods. Why do we develop physical fitness and not menthal creative activity? There are several means to reach "full-time" creativeness and to prepare our brain in an optimal condition to establish the thinking process ofcreation and to solve the problems involved with it. Here are fourteen proposals which could impr.oveour state of mind in this process. Nada garantiza la creacion, pero podemos favorecerla mediante metodos efectivos. ¿Porque nos entrenamos en el desarrollo físico de nuestro cuerpo y no en la actividad mental y creativa? Hay muchas maneras de alcanzar la ... Nada garantiza la creacion, pero podemos favorecerla mediante metodos efectivos. ¿Porque nos entrenamos en el desarrollo físico de nuestro cuerpo y no en la actividad mental y creativa? Hay muchas maneras de alcanzar la creatividad "full-time" y preparar nuestra mente, manteniendo un estado permanente favorable a la creacion y a la solucion de problemas. En este texto presento catorce propuestas que podrian ayudar a nuestro estado mental en este sentido. |
Citation | Sánchez Méndez, M. (2003). El instrumento y las técnicas de pensar creativamente (ámbitos experiencial de investigación). En Congreso INARS : la investigación en las artes plásticas y visuales (35-37), Sevilla: Universidad de Sevilla. |
Files | Size | Format | View | Description |
---|---|---|---|---|
Sánchez Méndez, Manuel.pdf | 707.9Kb | [PDF] | View/ | |