Show simple item record

Article

dc.creatorCruz Isidoro, Fernandoes
dc.date.accessioned2017-02-13T11:48:47Z
dc.date.available2017-02-13T11:48:47Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationCruz Isidoro, F. (2014). Antonio de las Viñas y los Pérez de Guzmán: sobre la “ejecución y pinturas de ciertos lugares de España” en 1567: ¿Las vistas de Tarifa, Zahara de los Atunes y Sanlúcar de Barrameda?. Archivo Español de Arte, 87 (346), 163-170.
dc.identifier.issn0004-0428es
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11441/54018
dc.description.abstractDocumentamos la libranza de 50 ducados en 1567 del VII duque de Medina Sidonia, Don Alonso Pérez de Guzmán, a instancias de su tío Don Pedro Pérez de Guzmán, I conde de Olivares, al pintor Antonio de las Viñas, para la realización de ciertas vistas de lugares de España, que podrían ser las de Tarifa, Zahara de los Atunes y Sanlúcar de Barrameda, pues formaban parte de su señorío y están fechadas ese año.es
dc.description.abstractThis article documents the payment in 1567 of 50 ducats by the VII Duke of Medina Sidonia, Don Alonso Perez de Guzman, at the request his uncle Don Pedro Perez de Guzman, I Count of Olivares, to the painter Antonio de las Viñas for having made certain views of places in Spain, which could be those of Tarifa, Zahara and Sanlucar de Barrameda, as they were part of his domains and these works are dated that year.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.language.isospaes
dc.publisherInstituto de Historia, CSICes
dc.relation.ispartofArchivo Español de Arte, 87 (346), 163-170.
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleAntonio de las Viñas y los Pérez de Guzmán: sobre la “ejecución y pinturas de ciertos lugares de España” en 1567: ¿Las vistas de Tarifa, Zahara de los Atunes y Sanlúcar de Barrameda?es
dc.title.alternativeAntonio de las Viñas & the Pérez de Guzmán. on “paintings of certain places in Spain” in 1657: the views of Tarifa, Zahara de los Atunes & Sanlúcar de Barrameda?es
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
dcterms.identifierhttps://ror.org/03yxnpp24
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.contributor.affiliationUniversidad de Sevilla. Departamento de Historia del Artees
dc.relation.publisherversionhttp://archivoespañoldearte.revistas.csic.es/index.php/aea/article/view/856/891es
dc.identifier.doi10.3989/aearte.2014.12es
idus.format.extent8 p.es
dc.journaltitleArchivo Español de Artees
dc.publication.volumen87es
dc.publication.issue346es
dc.publication.initialPage163es
dc.publication.endPage170es

FilesSizeFormatViewDescription
891.pdf694.2KbIcon   [PDF] View/Open  

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Except where otherwise noted, this item's license is described as: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional