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Artículo

dc.creatorChacón Carmona, Vicentees
dc.date.accessioned2017-01-25T07:49:30Z
dc.date.available2017-01-25T07:49:30Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationChacón Carmona, V. (2014). El concepto de belleza en las Natividades medievales de Inglaterra y España. Mirabilia, 18, 197-205.
dc.identifier.issn1676-5818es
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11441/52727
dc.description.abstractMedieval nativity plays, in particular those dealing with the adoration of the shepherds, tend to depict two well distinct worlds, namely before and after the characters learn about the birth of the Messiah. English and Castilian playwrights depict the post-lapsarian world prior to Jesus’s birth as a gloomy, barren place inhabited by rough ignorant creatures awaiting their redemption. Even if beauty is not staged as such in these plays, it is clear that the characters, due to their moral state, are unable to appreciate the aesthetics of their surroundings. It is the aim of this article to analyse and compare the strategies utilised by the authors in order to stimulate the characters and make beauty somehow apparent to the spectators both in the English and the Castilian traditions. Special attention is paid to the roles played by landscape, language, and music.es
dc.description.abstractEl presente artículo analiza el concepto de belleza en las obras medievales que dramatizan la Adoración de los Pastores en Inglaterra y Castilla. La belleza en estas obras no se representa en escena, solo se aprecia. Los personajes rústicos y cómicos con los que comienzan las obras sufren una transformación desde que el cielo manda a sus mensajeros y los hace partícipes de mensaje de salvación que el nacimiento del Mesías supone. Este trabajo pretende desvelar las estrategias que tanto en la tradición inglesa como en la castellana se usan para abordar el concepto de lo bello o su apreciación por parte de los personajes. El lenguaje, el paisaje y la música en las obras serán los objetos principales de este estudio.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.language.isoenges
dc.publisherRicardo da Costaes
dc.relation.ispartofMirabilia, 18, 197-205.es
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectBeautyes
dc.subjectShepherdses
dc.subjectMusices
dc.subjectLandscapees
dc.subjectReligious dramaes
dc.subjectNativityes
dc.subjectBellezaes
dc.subjectPastoreses
dc.subjectMúsicaes
dc.subjectPaisajees
dc.subjectTeatro religiosoes
dc.subjectNatividades
dc.titleEl concepto de belleza en las Natividades medievales de Inglaterra y Españaes
dc.title.alternativeThe concept of beauty in Medieval Nativities from England and Spaines
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
dcterms.identifierhttps://ror.org/03yxnpp24
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.contributor.affiliationUniversidad de Sevilla. Departamento de Filología Inglesa (Literatura Inglesa y Norteamericana)es
dc.relation.publisherversionhttp://www.raco.cat/index.php/Mirabilia/article/view/305856/395769es
idus.format.extent9 p.es
dc.journaltitleMirabiliaes
dc.publication.volumen18es
dc.publication.initialPage197es
dc.publication.endPage205es

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The Concept of Beauty in Medieval ...299.6KbIcon   [PDF] Ver/Abrir  

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