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Ponencia

dc.creatorCastañeda Barrena, Rafael Juanes
dc.date.accessioned2023-04-10T06:35:58Z
dc.date.available2023-04-10T06:35:58Z
dc.date.issued2000
dc.identifier.citationCastañeda Barrena, R.J. (2000). The Pattern Client-Servant Like Basic Technology for Taking of More Coherent Decisions in the Organization Levels. En Futuro e Perspectivas: Organização de Empresas. X Jornadas Luso-Espanholas de Gestão Científica (129-140), Vilamoura (Algarve): Universidade do Algarve. Escola Superior de Gestão, Hoteleria e Turismo.
dc.identifier.isbn972-9341-28-1es
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11441/144006
dc.description.abstractThe implementation of a reliable technological architecture, capable of fully supporting present and future necessities in any company, requires a new generation of Systems which intégrate new technologies and, what is more important, which distribute information not only vertically, but also horizontally, i.e. which can be shared by all those who must use it. In order to undertake such a task, it is necessary to possess the model cliente-servidor, as well as knowing how to characterise, that is, how to choose them, what to look for and how to assess them. . These are the preliminary steps in order to introduce the benefits derived ffom the modeles
dc.description.abstractLa implantación de una arquitectura tecnológica fiable, capaz de soportar plenamente las necesidades presentes y futuras de cualquier empresa, requiere una nueva generación de sistemas que integren nuevas tecnologías y, lo que es más importante, que distribuyan la información no solo verticalmente, sino también de modo horizontal, es decir, compartible por todos aquéllos que deben hacer uso de ella. Para abordar semejante empresa se hace necesario contar con el modelo cliente-servidor, siendo imprescindible saber cómo caracterizarlo, es decir, cómo elegirlos, qué buscar y cómo valorarlos. Y todo esto para comenzar a introducir los beneficios derivados del modelo.es
dc.format.extent12 p.es
dc.language.isospaes
dc.publisherUniversidade do Algarve. Escola Superior de Gestão, Hoteleria e Turismoes
dc.relation.ispartofFuturo e Perspectivas: Organização de Empresas. X Jornadas Luso-Espanholas de Gestão Científica (2000), pp. 129-140.
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectModel Cliente-Servidores
dc.subjectSystems Integrityes
dc.subjectFlexibility of the Architectureses
dc.subjectModelo Cliente-Servidores
dc.subjectIntegridad de Sistemases
dc.subjectFlexibilidad de arquitecturases
dc.titleThe Pattern Client-Servant Like Basic Technology for Taking of More Coherent Decisions in the Organization Levelses
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/conferenceObjectes
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.contributor.affiliationUniversidad de Sevilla. Departamento de Economía Financiera y Dirección de Operacioneses
dc.publication.initialPage129es
dc.publication.endPage140es
dc.eventtitleFuturo e Perspectivas: Organização de Empresas. X Jornadas Luso-Espanholas de Gestão Científicaes
dc.eventinstitutionVilamoura (Algarve)es
dc.relation.publicationplaceFaroes

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