dc.creator | Torres Díaz, Juan Carlos | es |
dc.creator | Duart, Josep M. | es |
dc.creator | Hinojosa Becerra, Mónica | es |
dc.date.accessioned | 2022-03-24T10:19:14Z | |
dc.date.available | 2022-03-24T10:19:14Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.citation | Torres Díaz, J.C., Duart, J.M. y Hinojosa Becerra, M. (2018). Plagiarism, Internet and Academic Success at the University. NAER: Journal of New Approaches in Educational Research, 7 (2), 98-104. | |
dc.identifier.issn | e 2254-7339 | es |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11441/131249 | |
dc.description.abstract | In this work, we determined, the level of incidence of the use of
technologies on academic success and the incidence of interaction
and experience on the level of plagiarism of university students.
A sample of 10,952 students from 31 face-to-face universities in
Ecuador was created. Students were classified based on their
experience level, level of interaction with teachers and classmates,
and the use they do with technology for academic activities. The
results showed that the level of experience does not affect acade mic success, but does have an incidence on plagiarism levels that
increase as this experience increases. Plagiarism reaches higher
levels when level of experience, family income and hours of con nection per day increases. Academic performance depends on the
number of hours that students seek information and the number of
academic videos they watch. Also, plagiarism tends to decrease
as the student makes better use of technology for their academic
activities. | es |
dc.description.abstract | En este trabajo determinamos el nivel de incidencia del uso de las tecnologías en el éxito académico y la incidencia de la interacción y la experiencia sobre el nivel de plagio de los estudiantes universitarios. Se levantó una muestra de 10.952 estudiantes de 31 universidades presenciales de Ecuador. Los estudiantes fueron clasificados en función de su nivel de experiencia, nivel de interacción con los profesores y compañeros de clase y el uso que hacen con la tecnología para actividades académicas. Los resultados mostraron que el nivel de experiencia no afecta el éxito académico, pero tiene una incidencia en los niveles de plagio que aumentan a medida que esta experiencia aumenta. El plagio alcanza niveles más altos cuando aumenta el nivel de experiencia, el ingreso familiar y las horas de conexión por día. El rendimiento académico depende de la cantidad de horas que los estudiantes buscan información y la cantidad de videos académicos que observan. Además, el plagio tiende a disminuir a medida que el estudiante hace un mejor uso de las tecnologías de la Información y la Comunicación (TIC) para sus actividades académicas. | es |
dc.format | application/pdf | es |
dc.format.extent | 7 p. | es |
dc.language.iso | spa | es |
dc.language.iso | eng | es |
dc.publisher | Universidad de Alicante | es |
dc.relation.ispartof | NAER: Journal of New Approaches in Educational Research, 7 (2), 98-104. | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Plagiarism | es |
dc.subject | Academic achievement | es |
dc.subject | Internet | es |
dc.subject | Plagio | es |
dc.subject | Logro académico | es |
dc.title | Plagiarism, Internet and Academic Success at the University | es |
dc.title.alternative | Plagio, uso de Internet y éxito académico en la Universidad | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | es |
dcterms.identifier | https://ror.org/03yxnpp24 | |
dc.type.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | es |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |
dc.contributor.affiliation | Universidad de Sevilla. Departamento de Periodismo I | es |
dc.relation.publisherversion | https://naerjournal.ua.es/article/view/v7n2-4 | es |
dc.identifier.doi | 10.7821/naer.2018.7.324 | es |
dc.journaltitle | NAER: Journal of New Approaches in Educational Research | es |
dc.publication.volumen | 7 | es |
dc.publication.issue | 2 | es |
dc.publication.initialPage | 98 | es |
dc.publication.endPage | 104 | es |