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Artículo

dc.creatorFerreira, João Pedroes
dc.creatorIsidoro, Catarinaes
dc.creatorSá, Federico Mouraes
dc.creatorBaptista Da Mota, José Carloses
dc.date.accessioned2021-09-06T09:53:16Z
dc.date.available2021-09-06T09:53:16Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationFerreira, J.P., Isidoro, C., Sá, F.M. y Baptista Da Mota, J.C. (2020). The economic value for cycling – a methodological assessment for Starter Cities. Hábitat y Sociedad, 13, 29-45.
dc.identifier.issnISSN 2173-125Xes
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11441/125417
dc.description.abstractThe concerns about climate change, the effects of congestion and pollution in urban areas have led to the debate about the need for alternative mobility patterns to reduce the negative impacts of transport. At the same time, research on sustainable urban mobility highlights the value of cycling as a mean of transport and its economic, social and environmental benefits. Despite the proven benefits, investments in cycling are not always considered a priority, especially in contexts where cycling is residual, such as Portuguese cities, with an average modal share of 0.5%. In this context, the Boost project is developing a Starter Cities Roadmap to promote cycling. This article aims to discuss the methodological steps beyond a comprehensive Economic Value for Cycling (EVC) tool. This tool is aimed to analyze the impacts of a higher use of the bicycle as a transportation mode and its multi-dimensional impacts in the economy. Departing from the example of starter cities in Portugal and the available statistical information, a full description of the methodology applied (and challenges) is offered. This method covers from the calculation of the bicycle industry value chain; economic impacts of reduced fuel consumption caused by modal shift; and the value of environmental, energy and health benefits at a local leveles
dc.description.abstractLas preocupaciones sobre el cambio climático, los efectos de la congestión y la contaminación en las áreas urbanas han puesto en evidencia la necesidad de patrones de movilidad alternativos que reduzcan los impactos negativos del transporte. Al mismo tiempo, la investigación sobre movilidad urbana sostenible destaca la bicicleta como un medio de transporte eficaz y sus beneficios económicos, sociales y medioambientales. A pesar de esto, la inversión en la bicicleta no siempre se considera una prioridad, especialmente en contextos donde el uso de la bicicleta es residual. Esto ocurre en las ciudades portuguesas con una participación modal promedio de 0,5%. En este contexto, el proyecto Boost desarrolló un guion de “Starter Cities” para promover el uso de la bicicleta. Este artículo tiene como objetivo discutir los pasos metodológicos para desarrollar una herramienta multidimensional a partir Valor Económico para la Bicicleta (VEB), para analizar los impactos directos e indirectos de un mayor uso de la bicicleta sobre la economía. Partiendo del ejemplo de las “Starter Cities” en Portugal y de la información estadística disponible, se ofrece una descripción completa de los desafíos y metodología aplicada. Este método abarca el cálculo de la cadena de valor de la industria de la bicicleta; los impactos económicos del consumo reducido de combustible causado por el cambio modal; y el valor de los beneficios ambientales, energéticos y para la salud a nivel locales
dc.formatapplication/pdfes
dc.language.isoenges
dc.publisherEditorial de la Universidad de Sevillaes
dc.relation.ispartofHábitat y Sociedad, 13, 29-45.
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectValue of Cyclinges
dc.subjectCycling Impactses
dc.subjectCycling Benefitses
dc.subjectEconomic Impactses
dc.subjectValor del ciclismoes
dc.subjectImpactos de la bicicletaes
dc.subjectBeneficios del ciclismoes
dc.subjectImpactos económicoses
dc.titleThe economic value for cycling – a methodological assessment for Starter Citieses
dc.title.alternativeEl valor económico del ciclismo - una evaluación metodológica para las “Starter Cities”es
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.relation.publisherversionhttps://revistascientificas.us.es/index.php/HyS/article/view/11217/11203es
dc.identifier.doi10.12795/HabitatySociedad.2020.i13.03es
dc.journaltitleHábitat y Sociedades
dc.publication.issue13es
dc.publication.initialPage29es
dc.publication.endPage45es

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