Search
Now showing items 1-4 of 4
Presentation
Mejora de la reflexividad y de la competencia de aprender a aprender en el proyecto INSTALL
(Universidad Ca’ Foscari, 2014)
This paper is related to the European Project INSTALL. This Project has undertaken research and intervention with non-traditional and disadvantaged students to promote social inclusion and avoid dropout through narrative ...
Presentation
El acompañante mediante la figura del mentor-a en el contexto universitario
(Universidad de Sevilla, 2017-11)
El Plan de Orientación y Acción Tutorial (POAT) de la Universidad de Sevilla ofrece piezas claves para facilitar la transición al contexto universitario desde una perspectiva multidimensional. Se ajusta desde las demandas ...
Presentation
Las materias de "Innovación docente e Investigación educativa" en el Máster en Profesorado de ESO, Bachiller, Formación Profesional y Enseñanza de Idiomas
(Universidad de Sevilla, Facultad de Ciencias de la Educación, 2012)
En este trabajo se estudia el nuevo modelo de formación de profesores de Educación Secundaria, establecido en España desde el curso 2009-2010. Este modelo consiste en un Máster con una oferta formativa de 60 ECTS. En primer ...
Presentation
Monitoring of the plans of insertion of non-traditional students of the University of Seville during its first year of access to the labor market
(Universidad de Sevilla, 2017)
The economic crisis has contributed to increase the access and the return of students to the university in order to improve their employability. However, unemployment figures for graduates remain high. For this reason, ...