Buscar
Mostrando ítems 1-9 de 9
Artículo
Are loneliness and emotional intelligence important factors for adolescents? Understanding the influence of bullying and cyberbullying victimisation on suicidal ideation
(Colegio Oficial de la Psicología de Madrid, 2021)
Los objetivos del presente estudio fueron examinar (1) si la soledad mediaba la relación entre dos tipos de victimización entre iguales y la ideación suicida y (2) si la inteligencia emocional (IE) ejercía un papel moderador ...
Artículo
Desarrollo de estrategias de afrontamiento efectivas para reducir el acoso escolar y su impacto en las víctimas estables
(Universidad de Almería, 2021)
El acoso escolar provoca graves efectos en quienes se ven implicados, especialmente en las víctimas. Entre ellas, aquellas que viven estos episodios de forma prolongada son quienes manifiestan más consecuencias negativas. ...
Artículo
Antisocial behavior of Spanish adolescents: prevalence and relationship with their perceived global health
(Fundación VECA para el Avance de la Psicología Clínica, 2022)
La participación en conductas antisociales en la adolescencia es un tema controvertido que causa preocupación social y tiene implicaciones en los propios adolescentes. Este artículo trabaja con los datos del estudio Health ...
Artículo
A closer look at the emotional intelligence construct: How do emotional intelligence facets relate to life satisfaction in students involved in bullying and cyberbullying?
(MDPI, 2021)
Adolescents’ perception of their own emotional abilities has been related to psychological adjustment and well-being. However, there are still few studies focusing on specific emotional dimensions in relation to bullying ...
Artículo
Prevenir e intervenir en los riesgos asociados a las tecnologías de la información y la comunicación: el caso del cyberbullying
(Centro de Estudios Financieros, 2021)
El contexto digital y las tecnologías de la información y la comunicación (TIC) avanzan a una gran velocidad y, aunque presentan múltiples beneficios, sus posibles riesgos también repercuten en la convivencia de los centros ...
Artículo
School Satisfaction and School Pressure in the WHO European Region and North America: An Analysis of Time Trends (2002-2018) and Patterns of Co-occurrence in 32 Countries
(Elsevier, 2020)
Purpose: The purpose of the study was to examine the trends between 2002 and 2018 in school pressure and school satisfaction among 15-year-old students, across countries and by gender, in the WHO European region and North ...
Artículo
Sexting en adolescentes: prevalencia y comportamientos
(Grupo Comunicar, 2020)
El sexting es una de las prácticas a través de la que los jóvenes exploran su sexualidad. Aunque se recomienda responder educativamente a todas las formas en las que se puede expresar este fenómeno, en España, se ha publicado ...
Artículo
Humanizing and conducive to learning: an adolescent students’ perspective on the central attributes of positive relationships with teachers
(Springer Verlag, Instituto Superior de Psicología Aplicada, 2020)
The aim of this qualitative study was to identify central attributes of positive relationships with teachers from the adolescent students’ perspectives that could help delineate the meaning of student–teacher connectedness ...
Artículo
Cross-National Time Trends in Adolescent Mental Well-Being From 2002 to 2018 and the Explanatory Role of Schoolwork Pressure
(Elsevier, 2020)
Purpose: Previous research has shown inconsistent time trends in adolescent mental well-being, but potential underlying mechanisms for such trends are yet to be examined. This study investigates cross-national time trends ...