Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 53
Artículo
Artículo
How family socioeconomic status, peer behaviors, and school-based intervention on healthy habits influence adolescent eating behaviors
(SAGE, 2018)
Psychologists in schools can play an important role in developing policies and programs to promote healthy eating habits. This study analyzes the contributions of family socioeconomic status, peer influence (schoolmates’ ...
Artículo
Procesos metacognitivos en la selección de conductas que emiten los universitarios en bullying y cyberbullying
(Universidad Pontificia Bolivariana, 2018)
El bullying y el cyberbullying son dos fenómenos que en los últimos tiempos están teniendo una gran atención, ya que con bastante frecuencia acudimos a situaciones violentas. Objetivo: determinar la relación entre los ...
Artículo
Revisión de intervenciones para mejorar las habilidades pragmáticas en niños y niñas con problemas de conducta y atención
(Universidad Internacional de La Rioja, 2018)
El lenguaje pragmático hace referencia al uso socialmente apropiado del lenguaje en función del contexto en que las interacciones tienen lugar. Por tanto, los déficits en las habilidades pragmáticas tienen importantes ...
Tesis Doctoral
Ponencia
Tesis Doctoral
Artículo
Interpersonal perceptions of adverse peer experiences in first-grade students
(Frontiers Media, 2018-07-10)
Aim: The aim of this study was to identify which adverse peer experiences better predict perceived negative peer relationships among elementary school first graders according to sex. The peer experiences examined were peer ...
Ponencia
Family relationships and adjustment in South Europe: a cross-national comparison between Spain and Portugal during Emerging Adulthood
(2018-09-05)
Emerging Adulthood in South European countries occurs within the family context. Different changes in family patterns have been observed during this time period in order to find a new equilibrium in family relationships. ...
Capítulo de Libro
Retratos de la infancia escolarizada
(Universidad de Sevilla, Facultad de Psicología, Seminario Arte y Psicología, 2018)