idUS
Depósito de Investigación
Universidad de Sevilla
| | | BUS |
  • Español
Login | Contact | Help | Biblioteca USBUS |
  • Español
 
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
All of idUSCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFunding agenciesAward-winning thesesAuthor profiles USThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFunding agencies
My AccountLoginRegisterDeposit your workApplication to deposit in idUSRequest the deposit to the LibraryMore info
AuthorHidalgo García, María Victoria (4)Jiménez García, Lucía (4)Moreno Pérez, Francisco Javier (4)Ortega Ruiz, Rosario (4)Saldaña Sage, David (4)Menéndez Álvarez-Dardet, Susana (3)Moreno Rodríguez, María del Carmen (3)Oliva Delgado, Alfredo (3)Rodríguez Ortiz, Isabel de los Reyes (3)Antolín Suárez, Lucía (2)... View MoreSubjectBullying (3)Convivencia (2)Familias colaboradoras (2)reading comprehension (2)TIC (2)Acogimiento residencial (1)Adaptabilidad (1)Adaptability (1)Adolescence (1)adolescence (1)... View MoreDate Issued2020 - 2022 (4)2010 - 2019 (14)2008 - 2009 (3)Funding agency
Junta de Andalucía (21)
Ministerio de Ciencia e Innovación (MICIN). España (3)European Commission (EC). Fondo Europeo de Desarrollo Regional (FEDER) (2)Ministerio de Educación y Ciencia (MEC). España (2)Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades (MICINN). España (1)Universidad de Málaga (1)Universidad de Sevilla (1)
PoliciesInstitutional statementBerlin DeclarationidUS Policies
RecolectaOpenAIRE
HispanaEuropeana
Google AcadémicoBase
OAIsterCORE
DART-Europe E-theses PortalLA Referencia
Sherpa/RomeoDulcinea
OpenDOARCreative Commons
 
Search 
  •   idUS
  • Investigación
  • Ciencias Sociales y Jurídicas
  • Psicología Evolutiva y de la Educación
  • Search
  •   idUS
  • Investigación
  • Ciencias Sociales y Jurídicas
  • Psicología Evolutiva y de la Educación
  • Search

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 21

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Article
Icon

Programa andaluz para la promoción de la parentalidad positiva en nacimientos prematuros 

Estévez Campos, Rosa Mª; Román Rodríguez, Maite; Moreno Rodríguez, María del Carmen; Palacios González, Jesús (Universidad de Cádiz, Universidad de Córdoba, Universidad de Huelva, Universidad de Sevilla, Colegio Oficial de Psicología de Andalucía Occidental, 2016)
En el marco del proyecto para la promoción de la parentalidad positiva en el sistema sanitario andaluz conocido como el Proyecto Apego, desarrollado anteriormente en este monográfico, surge una estrategia específica para ...
Article
Icon

Programa Apego. Una experiencia de promoción de parentalidad positiva desde el contexto sanitario 

Hidalgo García, María Victoria; Jiménez García, Lucía; González Rodríguez, María del Mar; Jiménez Morago, Jesús Miguel; Moreno Rodríguez, María del Carmen; Oliva Delgado, Alfredo; Antolín Suárez, Lucía; López Gaviño, Francisca; Román Rodríguez, Maite; Palacios González, Jesús (Universidad de Cádiz, Universidad de Córdoba, Universidad de Huelva, Universidad de Sevilla, Colegio Oficial de Psicología de Andalucía Occidental, 2016)
La incorporación de la parentalidad positiva al trabajo con familias ha supuesto la adopción de un enfoque de intervención proactivo y capacitador que sitúa los programas de educación parental en el ámbito de la prevención ...
Article
Icon

Indicadores para detectar y evaluar el impacto de las desigualdades socioeconómicas en los estilos de vida y la salud de los adolescentes españoles 

Moreno Maldonado, Concepción; Moreno Rodríguez, María del Carmen; Rivera de los Santos, Francisco José (Universidad de Cádiz, Universidad de Córdoba, Universidad de Huelva, Universidad de Sevilla, Colegio Oficial de Psicología de Andalucía Occidental, 2016)
En este estudio se comparan distintos indicadores socioeconómicos en cuanto a su capacidad para predecir desigualdades en la salud y los estilos de vida de la población adolescente. Los resultados muestran que la relación ...
Book
Icon

Guía para trabajar la historia de vida con niños y niñas: Acogimiento familiar y residencial 

Jiménez Morago, Jesús Miguel; Martínez Cabeza, Rocío; Mata Fernández, Estefanía (Junta de Andalucía. Consejería para la Igualdad y Bienestar Social, 2010)
“Viaje a mi historia” es un programa que la Consejería para la Igualdad y Bienestar Social pone en marcha para mejorar la calidad en la atención a la infancia del Sistema de Protección, apoyar el trabajo educativo de las ...
Article
Icon

The influence of syntactic knowledge on reading comprehension varies as a function of oral vocabulary in Spanish-speaking children 

Rodríguez Ortiz, Isabel de los Reyes; Moreno Pérez, Francisco Javier; Simpson, Ian C.; Valdés Coronel, Marta; Saldaña Sage, David (The United Kingdom Literacy Association, 2021)
Background: Reading comprehension is a complex process influenced by many factors. However, the abilities that are known to influence reading comprehension may not contribute equally for children with different levels of ...
Article
Icon

Más allá del déficit: Construyendo un modelo de desarrollo positivo adolescente 

Oliva Delgado, Alfredo; Ríos Bermúdez, Moisés; Antolín Suárez, Lucía; Parra Jiménez, Águeda; Hernando Gómez, Ángel; Pertegal Vega, Miguel Ángel (Taylor & Francis, 2010)
La imagen negativa de la adolescencia presente en el mundo occidental a lo largo de las últimas décadas ha propiciado un modelo de atención a la salud adolescente centrado en el déficit y en los factores de riesgo. Sin ...
Article
Icon

Support, inclusion, and Special Education teachers’ attitudes toward the education of students with Autism Spectrum Disorders 

Rodríguez Ortiz, Isabel de los Reyes; Saldaña Sage, David; Moreno Pérez, Francisco Javier (Hindawi, 2012)
This study is aimed at assessing special education teachers’ attitudes toward teaching pupils with autism spectrum disorders (ASDs) and at determining the role of variables associated with a positive attitude towards the ...
Article
Icon

Psychometric properties of an adapted version of the parental sense of competence (PSOC) scale for Portuguese at-risk parents 

Nunes, Cristina; Jiménez García, Lucía; Menéndez Álvarez-Dardet, Susana; Ayala-Nunes, Lara; Hidalgo García, María Victoria (Wiley, 2014)
Parental sense of competence is one of the central dimensions targeted on psychosocial interventions aimed at supporting at-risk families. Researchers and practitioners need reliable instruments to assess the parental ...
Book
Icon

Familias en riesgo que reciben intervenciones de preservación familiar: Perfil psicosocial de una muestra de los Servicios Sociales Comunitarios de la Diputación de Huelva 

Menéndez Álvarez-Dardet, Susana; Hidalgo García, María Victoria; Mendoza Sierra, María Isabel; Pérez Padilla, Javier; Lorence Lara, Bárbara; Sánchez Hidalgo, José; Jiménez García, Lucía; Arenas Rojas, Ángela Victoria (Diputación de Huelva, Servicio de Publicaciones, 2013)
Article
Icon

Cyberbullying 

Ortega Ruiz, Rosario; Calmaestra Villén, Juan; Mora Merchán, Joaquín Antonio (Asociación de Análisis del Comportamiento (AAC), 2008)
El problema de la violencia escolar y el bullying es ya un fenómeno conocido por la sociedad y un viejo tópico investigador. Pero las vías por la que se produce el bullying han evolucionado en el tiempo y han surgido ...
  • 1
  • 2
  • 3
  • About idUS
  • Deposit your work
  • Services
  • Distribution License
  • FAQS
  • idUS in figures
Universidad de Sevilla
  • idUS is a DSpace implementation and is managed by Biblioteca de la Universidad de Sevilla.
  • Last update: 1 December 2022.
Contact  |  Help
The content of idUS is protected by Creative Commons 4.0 Internacional Licenses.
Creative Commons LicensesLevel AA conformance, W3C WAI Web Content Accessibility Guidelines 2.0Logo CrueLogo Handle
Copyright © 2015. idUS. Depósito de Investigación de la Universidad de Sevilla.
     

     

    This website only uses cookies for technical purposes, it does not receive or transfer personal data from users without their consent.  More information.

    Accept