Browsing Artículos (Periodismo II) by Subject "Elections"
Now showing items 1-9 of 9
-
Article
Comunicación y desinformación en elecciones: tendencias de investigación en España y Portugal
(Universidad Politécnica Salesiana, 2022)Las relaciones entre política y comunicación no son nuevas, pero parecen haber suscitado recientemente un renovado interés ...
-
Article
Estrategias de resistencia en los discursos electorales de Nicolás Maduro
(Centro Internacional de Estudios Superiores de Comunicación para América Latina (CIESPAL), 2018)Nicolás Maduro ha sido el ganador de las elecciones presidenciales de mayo de 2018 en Venezuela, un proceso electoral ...
-
Article
Exploring Populism in Times of Crisis: An Analysis of Disinformation in the European Context during the US Elections
(MDPI, 2022)Electoral contests around the world are suffering from an increasing distrust triggered by the dissemination of conspiracy ...
-
Article
High-quality journalism in the face of Donald Trump’s theory of electoral fraud: the information strategy of the media in the 2020 US presidential election
(EPI SCP, 2021)The institutional political crisis is posited to be a great risk facing twenty-first-century societies. The instability ...
-
Article
Impact of Trump’s Digital Rhetoric on the US Elections: A View from Worldwide Far-Right Populism
(MDPI, 2021-04-26)A time of turmoil and uncertainty is invading the public sphere. Under the framework of the 2020 US elections, populist ...
-
Article
Indicadores de influencia de los políticos españoles en Twitter. Un análisis en el marco de las elecciones en Cataluña
(Universidad Complutense de Madrid: Servicio de Publicaciones, 2020)En un contexto marcado por la celebración de elecciones en Cataluña (21 de diciembre de 2017) el objetivo principal de la ...
-
Article
Polarización política y retórica de las emociones en la transición presidencial de Estados Unidos. Estudio comparado de Trump y Biden en Twitter e impacto postelectoral en la ciudadanía
(EPI SCP, 2023)Las imágenes del asalto al Capitolio de los Estados Unidos, el 6 de enero de 2021, suponen un antes y un después en un ...
-
Article
Political influencers/leaders on Twitter. An analysis of the Spanish digital and media agendas in the context of the Catalan elections of 21 December 2017
(The Hungarian Communication Studies Association, 2020)A new politics, linked to the influencer/leader and to the empowerment of the public on social networking sites, is currently ...
-
Article
Public Sphere and Misinformation in the U.S. Election: Trump’s Audience and Populism Indicators in the COVID-19 Context
(MDPI, 2021)(1) In a context of an unprecedented global pandemic, an analysis of the effects of political disinformation on audiences ...