Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 78
Artículo
Improving the university teaching-learning process with ECO methodology: Teachers’ perceptions
(2020-08-18)
This study presents the results of research focused on university teachers’ perceptions of the implementation of ECO (Explore, Create, and Offer) methodology. Through teachers´ responses, the objective was to learn about ...
Artículo
El trabajo colaborativo online como herramienta didáctica en Espacios de Enseñanza Superior (EEES): Percepciones de los estudiantes de los Grados en Educación Infantil y Primaria
(Universidad de Barcelona. Departament de Matemàtica Econòmica, Financera i Actuarial, 2020-01-30)
En este artículo se analizan los resultados parciales obtenidos en un proyecto de investigación de una universidad de titularidad privada, situada en la zona norte de España. El objetivo general del estudio ...
Artículo
Home literacy environment and reading comprehension in Spanish primary education
(Wiley, 2020)
Background: Research has suggested that one of the most important variables for the development of reading comprehension is the home literacy environment, composed of the literacy interface and what is known as the ...
Artículo
¿Cómo valoran los estudiantes universitarios de Educación su dominio de competencias lingüísticas en lengua extranjera?
(Universidad Complutense de Madrid, 2021)
El estudio sobre las competencias lingüísticas de los estudiantes universitarios constituye un referente de interés tanto para la docencia como para el acceso al mercado laboral de los egresados. Esta investigación pretende ...
Artículo
Decolonising Literacy Practices for an Inclusive and Sustainable Model of Literacy Education
(2021-12-02)
Despite efforts on the part of institutions, professionals and social agents, the Roma population in Europe still lacks equal access to education. Difficulties in literacy development are at the root of this: Roma learners ...
Artículo
Improving the university teaching-learning process with ECO methodology: Teachers' perceptions
(Public Library Science, 2020)
This study presents the results of research focused on university teachers’ perceptions of the implementation of ECO (Explore, Create, and Offer) methodology. Through teachers´ responses, the objective was to learn about ...
Artículo
The Educational Community in the Face of COVID-19. Discursive Analysis on Vulnerability and Education
(MDPI, 2021-06-22)
This article presents the results of research the objective of which was to know the opinion of directors of different educational centers about the management carried out in their centers and the possible difficulties ...
Artículo
El engagement en la educación virtual: experiencias durante la pandemia COVID-19
(Universidade Federal de Minas Gerais - Pro-Reitoria de Pesquisa, 2021-06-28)
Los cursos virtuales son alternativas educativas que contribuyen a la formación permanente de los profesionales. Lograr un adecuado engagement permite elevar la motivación, compromiso, responsabilidad y emociones positivas ...
Capítulo de Libro
La virtud resiliente
(Universo de Letras, 2021-08-17)
Resiliencia; cómo sobreponerse a las presiones y a la adversidad psicosocial (Coronado-Hijón, 2021), contiene un programa situado dentro de la tipología de intervenciones de psicología positiva que Seligman, Rashid y Parks ...
Artículo
Revista Española de Orientación y Psicopedagogía [Editorial]
(Universidad nacional de educación a distancia UNED, Facultad de Educación, 2021)