Buscar
Mostrando ítems 1-8 de 8
Artículo
La calidad y la fidelidad del cliente: Un análisis de segmentación en centros de fitness low-cost
(Universidad de Almería: Universitat Autònoma de Barcelona, 2017)
La calidad y la fidelidad han sido estudiadas en los centros de fitness, mayormente en la relación que tienen entre ambas y con otras variables. En pocos casos se han realizado estudios que analicen los perfiles de clientes ...
Artículo
Analyzing Consumer Loyalty through Service Experience and Service Convenience: Differences between Instructor Fitness Classes and Virtual Fitness Classes
(MDPI, 2020)
Theeruptionoftechnologyhasrevolutionizedthesportssector,incorporatingnewelements and new forms, and has therefore targeted sports activities. The inclusion of virtual fitness classes is leading to an increase in the offers ...
Artículo
Cultura organizacional y satisfacción laboral: Propiedades psicométricas de una escala en centros de fitness
(Universidad de Almería: Universitat Autònoma de Barcelona, 2017)
Numerosos estudios indican la relación significativa entre la cultura organizacional y la satisfacción en el trabajo. Por lo que las organizaciones con culturas organizativas adecuadas obtendrán ventajas competitivas. Por ...
Artículo
Does background matter? Analysis of the influence of sex, socioeconomic status and the existence of an entrepreneurial family member as a precursor to entrepreneurship in university students of Sport Sciences
(Elsevier, 2022-11)
This study aims to analyze the backgrounds of the entrepreneurial behaviors of university students of the Degree of Physical Activity and Sports Sciences (DPASS), taking into account the differences based on sex, the ...
Artículo
Intentions of entrepreneurship in sports science higher education: gender the moderator effect
(2019)
Purpose – The purpose of this paper is to understand the current relationship between factors such as desire and viability and entrepreneurial intention, using the Business Event Model as a point of analysis, as well ...
Artículo
The Promotion of Physical Activity from Digital Services: Influence of E-Lifestyles on Intention to Use Fitness Apps
(MDPI, 2020)
E-Lifestyles are individual forms of behavior in the digital environment that reflect the values, activities, interests, and opinions of consumers. Likewise, fitness Apps are considered technological tools for promoting ...
Artículo
La geolocalización como herramienta para conocer a los consumidores: el caso de los centros de Fitness
(Universidade Nove de Julho, 2017)
Actualmente las herramientas tecnológicas permiten un mayor conocimiento de los consumidores en las organizaciones deportivas. En concreto la geolocalización podría ayudar a los gestores a identificar cuál es el domicilio ...
Artículo
Importance-Performance Matrix Analysis (IPMA) to Evaluate Servicescape Fitness Consumer by Gender and Age
(MDPI, 2020)
The fitness sector has always been linked to the analysis of the loyalty of its consumers. Different studies have shown the importance of sports service and human resources for greater customer loyalty. However, few works ...