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Mostrando ítems 1-10 de 21
Artículo
Estudio de los motivos de abandono en clientes de centros de fitness low-cost
(Servicio de Publicaciones de la Universidad de Castilla-La Mancha, 2017)
Artículo
The Intention to Use Fitness and Physical Activity Apps: A Systematic Review
(MDPI, 2020)
Recently the development of new technologies has produced an increase in the number of studies that try to evaluate consumer behavior towards the use of sports applications. The aim of this study is to perform a systematic ...
Artículo
La calidad y la fidelidad del cliente: Un análisis de segmentación en centros de fitness low-cost
(Universidad de Almería: Universitat Autònoma de Barcelona, 2017)
La calidad y la fidelidad han sido estudiadas en los centros de fitness, mayormente en la relación que tienen entre ambas y con otras variables. En pocos casos se han realizado estudios que analicen los perfiles de clientes ...
Artículo
Analyzing Consumer Loyalty through Service Experience and Service Convenience: Differences between Instructor Fitness Classes and Virtual Fitness Classes
(MDPI, 2020)
Theeruptionoftechnologyhasrevolutionizedthesportssector,incorporatingnewelements and new forms, and has therefore targeted sports activities. The inclusion of virtual fitness classes is leading to an increase in the offers ...
Artículo
Impacto de la crisis económica en la rentabilidad de las empresas de gestión de instalaciones de ocio deportivo según tamaño, un estudio empírico
(Universitat Autònoma de Barcelona, 2016)
Increasing the sport in the Spanish society has fueled the growth of turnover and number management companies sports facilities. Said growth is clearly judged from the economic analysis of financial ratios such as average ...
Artículo
Oportunidades de emprendimiento: Evaluación de las tendencias relacionadas con la actividad física y el deporte del ACSM
(Sage Publications, 2017)
El número de empresarios relacionados con la actividad física y el deporte está aumentando. Conocer las tendencias del mercado puede ayudar descubrir o crear oportunidades para emprender, dirigir ...
Artículo
Gamificación y aplicaciones móviles para emprender: una propuesta educativa en la Enseñanza Superior
(Universidad Pablo de Olavide, 2017)
La gamificación es un fenómeno en auge con muchas aplicaciones en el campo educativo. Dicha herramienta consiste en utilizar las mecánicas del juego con el fin de potenciar la motivación, la concentración o el esfuerzo, ...
Artículo
Cultura organizacional y satisfacción laboral: Propiedades psicométricas de una escala en centros de fitness
(Universidad de Almería: Universitat Autònoma de Barcelona, 2017)
Numerosos estudios indican la relación significativa entre la cultura organizacional y la satisfacción en el trabajo. Por lo que las organizaciones con culturas organizativas adecuadas obtendrán ventajas competitivas. Por ...
Artículo
Does background matter? Analysis of the influence of sex, socioeconomic status and the existence of an entrepreneurial family member as a precursor to entrepreneurship in university students of Sport Sciences
(Elsevier, 2022-11)
This study aims to analyze the backgrounds of the entrepreneurial behaviors of university students of the Degree of Physical Activity and Sports Sciences (DPASS), taking into account the differences based on sex, the ...
Artículo
Intentions of entrepreneurship in sports science higher education: gender the moderator effect
(2019)
Purpose – The purpose of this paper is to understand the current relationship between factors such as desire and viability and entrepreneurial intention, using the Business Event Model as a point of analysis, as well ...