Search
Now showing items 1-10 of 110
Article
Alumnado con Discapacidad en Educación Superior: ¿En qué, cómo y por qué se forma el profesorado universitario?
(Universidad de Granada - Melilla. Facultad de Educacion y Humanidades, 2019-11)
En este artículo se analiza en qué, cómo y por qué se forman 119 profesores universitarios que han sido seleccionados por estudiantes con discapacidad por desarrollar una pedagogía inclusiva. Se realizaron entrevistas ...
Article
Perceptions of University Students towards Digital Transformation during the Pandemic
(MDPI, 2021-11-16)
: The aim of this study is to determine the perceptions of university students toward teaching– learning processes during the COVID-19 pandemic. This research gathers inquiries made worldwide on the perceptions of students ...
Article
Estudio de la competencia digital docente en Ciencias de la Salud Su relación con algunas variables
(Elsevier, 2020)
Las competencias digitales de los docentes (CDD) son una variable clave para integrar las TIC en el proceso de enseñanza-aprendizaje. Su desarrollo se ha convertido en uno de los principales problemas formativos que afecta ...
Article
External accomplice factors in university success: Narratives of graduates with invisible disabilities in Italy
(Elsevier, 2024)
This article explores the external factors that have influenced the university success of graduates with invisible disabilities and the recommendations they make to universities to encourage stu dents with disabilities ...
Article
Models of Future Teachers’ Adaptation to New Post-Pandemic Digital Educational Scenarios
(MDPI, 2022-11-01)
The aim of this study was to determine the post-pandemic learning adaptation scenarios from the perspective of university students from the Faculty of Education Science of the University of Seville (Spain) as a function ...
Article
Comparison of the teaching of digital competences between health science faculties in Andalusia and Catalonia
(Elsevier España, S.L.U., 2023)
Introduction: Covid-19 brought great restrictions to face-to-face classes throughout the university system in Spain. In the field of health sciences, face-to-face teaching has been transformed into a virtual format. In ...
Article
El uso del Ambiente Virtual de Aprendizaje entre el profesorado de educación superior: un análisis de género
(Universidad de Murcia: Departamento de Psicología Evolutiva y de la Educación, 2020-03-31)
El uso masivo de la tecnología, en la vida cotidiana y en la educación en particular, está teniendo siempre más influencias en la autopercepción,por parte de los/as docentes, de habilidades de uso de las TIC, así como en ...
Article
Nature-LKT∗ A Trial Experience in Nature Science Learning
(Indian Academy of Sciences, 2019-04)
Teaching ‘Nature Science’ poses a great challenge to educationprofessionals. In a search for alternatives that can facilitatestudent’s learning and attract their interest, a trialexperience is described that was conducted ...
Presentation
Desarrollo de un instrumento sobre Competencias TIC en alumnos Universitarios
(Universidad de Sevilla, 2010)
No cabe duda que la alfabetización digital o tecnológica se presenta, en los momentos actuales, como un elemento primordial para la formación de nuestros alumnos universitarios y que, articulada sobre las Tecnologías de ...
Article
Digital Competence of university students with disabilities and factors that determine it. A descriptive, inferential and multivariate study
(Springer, 2022)
Taking into account that 15% of the world population suffers from some type of disability, few investigations have been concerned with knowing the level of digital competenceDigital Competence that students with functional ...