Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 20
Artículo
Developing prospective primary teachers’ learning-to-learn competence through experimental activities
(Routledge Journals Taylor & Francis Ltd, 2022)
A qualitative study was made of how the learning-to-learn competence is favoured in prospective primary education teachers when they participate in an ad hoc designed experimental activity (ExA). The ExA was on the ...
Artículo
Investigación basada en pruebas como antídoto de modas didácticas en la enseñanza de las ciencias [Editorial]
(Universidad Distrital Francisco José de Caldas, 2020)
Artículo
Reflexiones de estudiantes de profesorado de Física y Química sobre Naturaleza de la Tecnología en el contexto de la controversia Tesla-Edison
(Organización de Estados Iberoamericanos, 2021)
An informed understanding of the Nature of Technology should be part of the basic scientific literacy of citizenship. This suggests that, beyond the own educational goals of the curricular area of Technology, science ...
Artículo
STEAM, ¿una nueva distracción para la enseñanza de la ciencia?
(Universidade da Coruña, 2020-05-24)
Se presenta un ensayo sobre la irrupción del movimiento STEAM (science, technology, engineering, art and mathematics) en el contexto educativo español. El ensayo, de naturaleza crítica y reflexiva, se construye desde la ...
Artículo
Prospective elementary teachers’ abilities in tackling acontextualized physics problem as guided inquiry
(Sociedade Brasileira de Fisica, 2020)
This article presents a qualitative study, with a descriptive and interpretative nature, of the abilities of prospec-tive elementary teachers (PETs) to solve a contextualized problem of physics through a process of guided ...
Artículo
Spanish Science Teacher Educators’ Preparation, Experiences, and Views About Nature of Science in Science Education
(Springer, 2022)
The obstacles and difculties that science teachers face when teaching the nature of science (NOS) are well-known. Nonetheless, little is known of what science teacher educators (STEs) know, do, and think about this issue. ...
Artículo
The use of analogies in science communication: Effectiveness of an activity in initial primary science teacher education
(Springer, 2021)
This article presents a study focused on analysing the effectiveness of an activity about the use of analogies in science communication. The activity consisted of reading two science articles published in a prestigious ...
Artículo
Aprender química y sobre naturaleza de la práctica científica mediante prácticas epistémicas y no-epistémicas
(Institut d'Estudis Catalans, 2021)
Este artículo presenta y justifica la participación de los estudiantes en prácticas científicas como marco idóneo para la enseñanza de la ciencia. Se promueve, para ello, una perspectiva del enfoque que incluye prácticas ...
Artículo
Integración de la ingeniería en la educación científico-tecnológica desde un prisma CTS
(Universidad Autónoma de Barcelona, 2023-03-02)
Presentamos un análisis crítico sobre la integración de la ingeniería en propuestas curriculares del ámbito científico-tecnológico, auspiciada por el movimiento educativo STEM. Para ello, revisamos las principales ...
Artículo
Improving pre-service elementary teachers’ understanding of the nature of science through an analysis of the historical case of Rosalind Franklin and the structure of DNA
(Springer, 2021)
This qualitative study analyses how effective an activity based on the critical and reflexive reading of the historical case of Rosalind Franklin and the elucidation of the molecular structure of DNA can be for learning ...