Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 34
Artículo
Artículo
Adaptation and validation of an instrument for assessing the digital competence of special education teachers
(Routledge Journals, Taylor & Francis LTD, 2023)
The instruments for the evaluation of teachers’ digital competence are abundant, however, there is still a lack of instruments oriented to the context of Special Education. In this sense, this study presents the validation ...
Artículo
Tareas de orientación y aprendizajes transversales
(Universidad de Santiago de Compostela, Servicio de Publicaciones, 2020)
Los aprendizajes transversales contribuyen a dar significatividad y funcionalidad desde la conexión de los conocimientos disciplinares con los temas y contextos sociales, culturales y éticos presentes en el entorno ...
Artículo
Immigrant Pupils and Intercultural Teaching Competencies
(Sage, 2021)
Over recent years, the existence of foreign pupils in Spain has generated new multicultural spaces in classrooms and an education system, which must provide equality and fairness to all pupils. In Andalusia, the number of ...
Ponencia
Uso de la robótica en Educación Infantil
(Universidad de Sevilla. Grupo de Investigación Didáctica, 2022)
La robótica educativa se ha convertido en una de las herramientas prometedoras para apoyar el proceso de enseñanza-aprendizaje. Su uso suele ser atractivo y motivador, especialmente, para los niños más pequeños. De ...
Artículo
Formación del profesorado y TIC para el alumnado con discapacidad: una revisión sistemática
(Associação Brasileira de Pesquisadores em Educação Especial, 2020)
La formación del profesorado es necesaria y esencial para desarrollar una educación de calidad en igualdad y equidad. En este contexto, las Tecnologías de la Información y la Comunicación (TIC) abren una nueva forma de ...
Artículo
Associations of Objectively-Assessed Smartphone Use with Physical Activity, Sedentary Behavior, Mood, and Sleep Quality in Young Adults: A Cross-Sectional Study
(MDPI, 2020)
This study assesses the associations of objectively-measured smartphone time with physical activity, sedentary behavior, mood, and sleep patterns among young adults by collecting real-time data of the smartphone screen-state. ...
Artículo
Digital Teaching Competence in Higher Education: A Systematic Review
(MDPI, 2021)
Higher education is one of the educational stages most affected by digital technologies, whose constant development has produced a favourable atmosphere for new approaches regarding the teaching–learning processes. The ...
Artículo
La relacıón entre el apoyo percibido del cónyuge y los niveles de resiliencia psicológica en individuos casados
(Editorial UNIV Pablo Olavide, FAC Ciencias Sociales, 2023)
La resiliencia psicológica es la capacidad de una persona para hacer frente a las dificultades que enfrenta. Es importante en términos de ser un predictor positivo de la salud mental de una persona. Dado que la resiliencia ...
Artículo
Assistive technology for the inclusion of students with disabilities: a systematic review
(Springer, 2022)
The commitment to increase the inclusion of students with disabilities has ensured that the concept of Assistive Technology (AT) has become increasingly widespread in education. The main objective of this paper focuses ...