Buscar
Mostrando ítems 1-8 de 8
Artículo
Empleo de fichas dirigidas para la mejora en el aprendizaje de las asignaturas Técnicas Instrumentales y Fisicoquímica
(Universidad de Sevilla, 2018)
Las asignaturas del área de Química Física del Grado en Farmacia, entre las que se encuentran Técnicas Instrumentales (2º curso, 2º cuatrimestre) y Fisicoquímica (1er curso, 2º cuatrimestre), ambas de carácter obligatorio, ...
Artículo
Uso de una aplicación móvil para aumentar la motivación del alumnado en formulación y nomenclatura química
(Instituto Químico de Sarriá: Asociación de Químicos e Ingenieros, 2016)
Learning of chemical formulation and nomenclature for university students is becoming less and less stimulating for first-course degree students, which further have marked deficiencies in both the initial level of knowledge ...
Artículo
Noncovalent interactions of tiopronin-protected gold nanoparticles with DNA: two methods to quantify free energy of binding
(2014)
The binding of gold nanoparticles capped with N-(2-mercaptopropionyl)glycine (Au@tiopronin) with double-stranded DNA has been investigated and quantified in terms of free energies by using two different approaches. The ...
Artículo
DNA conformational changes induced by cationic gemini surfactants: the key to switching DNA compact structures into elongated forms
(Royal Society of Chemistry, 2015)
The DNA conformational changes induced by different members of the N,N0-bis(dimethyldodecyl)-a-ualkanediammonium dibromide series (m-s-m, m ¼ 12, s ¼ 3 and 6) and the analogous series of hexadecyl gemini surfactants (m ...
Artículo
AuNPs-DNA non-covalent interactions: improve of some studies and new avenues of research from negative results
(Universidade Federal do Espírito Santo, 2013)
Due to their chemical stability, high biocompatibility, excellent structural, optical, magnetic and catalytic properties, gold nanoparticles (AuNPs) have been widely used as therapeutics, delivery agents and transfection ...
Artículo
Aprendizaje significativo del alumnado de física aplicada del grado en farmacia: evaluación basada en el empleo de cuestionarios.
(Universidad de Granada, 2014)
Objetivos: Se han detectado claras deficiencias en el proceso de enseñanza-aprendizaje en las prácticas de la asignatura de “Física Aplicada a Ciencias de la Salud” del primer curso del Grado en Farmacia. Por tanto, el ...
Artículo
CIELab chromaticity evolution to measure the binding free energy of non-colored biomolecules to gold nanoparticles
(Universidade Federal do Espírito Santo, 2015)
We explore the possibilities of the CIELab chromaticity system parameters' evolution in order to study the interaction between two non-colored biological reactants, lysozyme and adenosine, and the red-colored, non-functionalized ...
Tesis Doctoral