Filología Inglesa (Lengua Inglesa): Envíos recientes
Mostrando ítems 221-240 de 313
-
Artículo
Towards an Alternative Relevance-Theoretic Approach to Interjections
(Brill, 2009)The current relevance-theoretic approach to interjections (Wharton 2000, 2001, 2003) analyses these as procedural elements ...
-
Artículo
Metapsychological awareness of comprehension and epistemic vigilance of L2 communication in interlanguage pragmatic development
(Elsevier, 2013)L2 learners may make interpretive mistakes at both the explicit and the implicit levels of communication. They may not ...
-
Artículo
An integrative proposal to teach the pragmatics of phatic communion in ESL classes
(De Gruyter, 2013)Learners of English may have problems or make mistakes when engaging in phatic communion, as its use requires a meta-pragmatic ...
-
Artículo
Fostering EF/SL learners' meta-pragmatic awareness of complaints and their interactive effects
(Routledge, 2015)This paper suggests a series of steps for teaching complaint behaviour in English. The production of complaints requires ...
-
Artículo
Understanding and Overcoming Pragmatic Failure in Intercultural Communication: From Focus on Speakers to Focus on Hearers
(De Gruyter, 2013)For learners to communicate efficiently in the L2, they must avoid pragmatic failure. In many cases, teachers' praxis ...
-
Artículo
On the role of vigilance in the interpretation of puns
(De Gruyter, 2015)Humans are vigilant against deception and misinterpretation thanks to a set of cognitive mechanisms that monitor their ...
-
Artículo
Aspect variation in narrative: a discourse approach
(Universidad de Sevilla, 2001)The aim of this paper is to show how the choice of verbal aspect may not just be a matter of location in time but also a ...
-
Artículo
Lenguas de compás acentual y lenguas de compás silábico: revisión teórica e implicaciones pedagógicas
(Universidad de Sevilla, 2000)In this paper the traditional rhythmic classification of stress-timed and syllable-timed languages has been revised by ...
-
Artículo
Feature inheritance, vP phases and the information structure of small clauses
(University of Lund ; Blackwell, 2013)In this paper we explore the interaction of discourse properties in the syntax of small clauses from a cross-linguistic ...
-
Artículo
When focus goes wild: An empirical study of two syntactic positions for information focus
(Faculty of Humanities, John Paul II Catholic University of Lublin, Poland, 2015)My goal in the present paper is to carry out an analysis of the syntactic and discourse properties of Information Focus ...
-
Artículo
A feature-inheritance approach to root phenomena and 2 parametric variation
(Elsevier, 2014)This work concerns itself with Root Transformations (RT), specifically discussing the RT/non-RT nature of topic fronting ...
-
Artículo
Discourse-Agreement Features, Phasal C and the Edge: a Minimalist Approach
(Universidade do Minho, Centro de Estudos Humanísticos (CEHUM), 2010)In this paper I deal with the syntactic process of AGREE in the Minimalist Pro¬gram, the role of discourse/agreement ...
- Tesis Doctoral
-
Artículo
On the order of multiple topics and discourse-feature inheritance
(Ankara Üniversitesi, 2011)This paper explores two possible syntactic configurations of multiple topics attested across languages, namely the strict ...
-
Artículo
Constitución pragmática de la obra de Asquerino
(Universidad de Sevilla, 2011)El objetivo de este estudio es completar la aplicación de un modelo de comunicación teatral a las obras de Eduardo Asquerino ...
-
Artículo
Constitución formal de las obras de Eduardo Asquerino a nivel oracional. Competencia gramatical
(Universidad de Sevilla, 2007)En un anterior artículo de Cauce presentábamos un modelo comunicativo para el acto dramático que implicaba un autor/espectador ...
-
Artículo
Consideraciones sobre la influencia de Walter Scott en la novela histórica española del siglo XIX
(Universidad de Sevilla, 2005)Este artículo presenta una visión general de la influencia de Walter Scott en la novela histórica española del siglo XIX, ...
-
Artículo
Análisis del acto dramático: Un modelo comunicativo
(Universidad de Sevilla, 2004)La intención de este artículo es presentar un modelo comunicativo para el acto dramático basado en el modelo de competencia ...
-
Tesis Doctoral
Los papeles que desempeñan el “auxiliar de conversación” y el “profesor-coordinador” en centros bilingües español/inglés de Sevilla. Un estudio empírico de casos.
(2014-09-29)El propósito principal de esta investigación empírica es estudiar la educación bilingüe pública en Andalucía, especialmente ...
-
Tesis Doctoral
Diseño y evaluación de un programa de intervención para el desarrollo del ideal languaje teacher self en profesores en formación mediante la actividad narrativa
(2015-09-28)Esta tesis estudia los efectos de un programa de intervención en el desarrollo del Ideal Language Teacher Self de seis ...