Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 15
Artículo
Artículo
Tareas de orientación y aprendizajes transversales
(Universidad de Santiago de Compostela, Servicio de Publicaciones, 2020)
Los aprendizajes transversales contribuyen a dar significatividad y funcionalidad desde la conexión de los conocimientos disciplinares con los temas y contextos sociales, culturales y éticos presentes en el entorno ...
Artículo
Immigrant Pupils and Intercultural Teaching Competencies
(Sage, 2021)
Over recent years, the existence of foreign pupils in Spain has generated new multicultural spaces in classrooms and an education system, which must provide equality and fairness to all pupils. In Andalusia, the number of ...
Artículo
Formación del profesorado y TIC para el alumnado con discapacidad: una revisión sistemática
(Associação Brasileira de Pesquisadores em Educação Especial, 2020)
La formación del profesorado es necesaria y esencial para desarrollar una educación de calidad en igualdad y equidad. En este contexto, las Tecnologías de la Información y la Comunicación (TIC) abren una nueva forma de ...
Artículo
Associations of Objectively-Assessed Smartphone Use with Physical Activity, Sedentary Behavior, Mood, and Sleep Quality in Young Adults: A Cross-Sectional Study
(MDPI, 2020)
This study assesses the associations of objectively-measured smartphone time with physical activity, sedentary behavior, mood, and sleep patterns among young adults by collecting real-time data of the smartphone screen-state. ...
Artículo
Digital Teaching Competence in Higher Education: A Systematic Review
(MDPI, 2021)
Higher education is one of the educational stages most affected by digital technologies, whose constant development has produced a favourable atmosphere for new approaches regarding the teaching–learning processes. The ...
Artículo
El impacto de las TIC en el alumnado con discapacidad en la Educación Superior. Una revisión sistemática (2010-2020)
(Universidad de Córdoba, 2021)
Este artículo ofrece una visión general sobre el impacto de las Tecnologías de la Información y la Comunicación (TIC) para el estudiante con discapacidad en la Educación Superior. Los datos se han obtenido mediante una ...
Ponencia
Educación Inclusiva: algunas claves para su éxito educativo
(2021-04)
Desde su origen hasta hoy la Educación Inclusiva ha ido ganando terreno como movimiento que desafía y rechaza las políticas, culturas y prácticas educativas que promueven cualquier tipo de exclusión. A la vez la inclusión ...
Artículo
Digital competences for teacher professional development. Systematic review
(Association for Teacher Educational in Europe (ATEE), 2020)
This paper provides a systematic review of the literature on digital competencies and teacher professional development. The purpose of this study is identifying research trends and potential directions on this topic for ...
Artículo
Impact of Educational Technology on Teacher Stress and Anxiety: A Literature Review
(MDPI, 2021)
Educational technology has become an increasingly important element for improving the teaching and learning process of students. To achieve these goals, it is essential that teachers have the skills they need to be able ...