Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 26
Artículo
Artículo
Tareas de orientación y aprendizajes transversales
(Universidad de Santiago de Compostela, Servicio de Publicaciones, 2020)
Los aprendizajes transversales contribuyen a dar significatividad y funcionalidad desde la conexión de los conocimientos disciplinares con los temas y contextos sociales, culturales y éticos presentes en el entorno ...
Artículo
Immigrant Pupils and Intercultural Teaching Competencies
(Sage, 2021)
Over recent years, the existence of foreign pupils in Spain has generated new multicultural spaces in classrooms and an education system, which must provide equality and fairness to all pupils. In Andalusia, the number of ...
Ponencia
Uso de la robótica en Educación Infantil
(Universidad de Sevilla. Grupo de Investigación Didáctica, 2022)
La robótica educativa se ha convertido en una de las herramientas prometedoras para apoyar el proceso de enseñanza-aprendizaje. Su uso suele ser atractivo y motivador, especialmente, para los niños más pequeños. De ...
Artículo
Formación del profesorado y TIC para el alumnado con discapacidad: una revisión sistemática
(Associação Brasileira de Pesquisadores em Educação Especial, 2020)
La formación del profesorado es necesaria y esencial para desarrollar una educación de calidad en igualdad y equidad. En este contexto, las Tecnologías de la Información y la Comunicación (TIC) abren una nueva forma de ...
Artículo
Associations of Objectively-Assessed Smartphone Use with Physical Activity, Sedentary Behavior, Mood, and Sleep Quality in Young Adults: A Cross-Sectional Study
(MDPI, 2020)
This study assesses the associations of objectively-measured smartphone time with physical activity, sedentary behavior, mood, and sleep patterns among young adults by collecting real-time data of the smartphone screen-state. ...
Artículo
Digital Teaching Competence in Higher Education: A Systematic Review
(MDPI, 2021)
Higher education is one of the educational stages most affected by digital technologies, whose constant development has produced a favourable atmosphere for new approaches regarding the teaching–learning processes. The ...
Artículo
Assistive technology for the inclusion of students with disabilities: a systematic review
(Springer, 2022)
The commitment to increase the inclusion of students with disabilities has ensured that the concept of Assistive Technology (AT) has become increasingly widespread in education. The main objective of this paper focuses ...
Artículo
El impacto de las TIC en el alumnado con discapacidad en la Educación Superior. Una revisión sistemática (2010-2020)
(Universidad de Córdoba, 2021)
Este artículo ofrece una visión general sobre el impacto de las Tecnologías de la Información y la Comunicación (TIC) para el estudiante con discapacidad en la Educación Superior. Los datos se han obtenido mediante una ...
Artículo
Are primary education teachers trained for the use of the technology with disabled students?
(Springernature, 2022)
Incorporating information and communication technology (ICT) in inclusive class‑ rooms requires competent teachers, both technological and pedagogical. To contrast these theoretical assumptions, this study aims to identify ...