Mostrar el registro sencillo del ítem

Artículo

dc.creatorCucurella-Ramon, Vicentes
dc.date.accessioned2020-09-17T07:19:19Z
dc.date.available2020-09-17T07:19:19Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationCucurella-Ramon, V. (2019). Redemption and home in the African American city upon a hill Hannah Crafts's the bondwoman's narrative. Revista de Estudios Norteamericanos, 23, 141-162.
dc.identifier.issn1133-309Xes
dc.identifier.issn2253-8410es
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11441/101231
dc.description.abstractThe Bondwoman’s Narrative (1857) is a novel in which the black female slave Hannah Crafts aims at the remodeling of her society and to gain self–assertion through a deeply Christian commitment and a total and honest respect to the values it impinges drawing broadly on the Bible and reshaping biblical imagery to convey her message and to submit her subjectivity and her Americanness. By using the national continuum of jeremiad rhetoric and her attachment to the values of the Christian creed, the novel partakes and yet takes a different direction from slave narratives by cagily forerunning Du Bois’s praised theory of the double consciousness. In so doing, it positions its protagonist as the first black female that absorbs and displays an identity that eventually becomes successful for it installs herself within the realm of home premised on the longed Puritan myth of the (African) American City upon a Hill which allows her to be a proper (African) American citizen.es
dc.description.abstractThe Bondwoman’s Narrative (1857) es una novela en la que la esclava negra Hannah Crafts se propone remodelar su sociedad y redefinirse a través de una férrea adhesión cristiana y un absoluto respeto a los valores que de ella se coligen basándose en la Biblia y remodelando el imaginario cristiano para vehicular su mensaje y propugnar su subjetividad y su americanidad. Al utilizar el resorte nacional de la jeremiada y su adhesión a los valores del credo cristiano, la novela se basa en, y a la vez diverge de, las narraciones de esclavos adelantándose subrepticiamente a la aclamada teoría de la doble conciencia de Du Bois. De este modo, sitúa a la protagonista como la primera esclava negra que absorbe y presenta una identidad que, al final, deviene en triunfo puesto que la instala en la esfera del hogar dentro de su anhelada Ciudad sobre la Colina (afro)americana y le permite ser una ciudadana americana per se.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent22 p.es
dc.language.isoenges
dc.publisherUniversidad de Sevillaes
dc.relation.ispartofRevista de Estudios Norteamericanos, 23, 141-162.
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectRedemptiones
dc.subjectAfrican American jeremiades
dc.subjectCity upon a Hilles
dc.subjectHomees
dc.subjectHannah Craftses
dc.subjectRedenciónes
dc.subjectJeremiada afroamericanaes
dc.subjectCiudad sobre la colinaes
dc.subjectHogares
dc.titleRedemption and home in the African American city upon a hill Hannah Crafts's the bondwoman's narrativees
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.relation.projectIDFFI2017- 82692-Pes
dc.relation.publisherversionhttps://dx.doi.org/10.12795/REN.2019.i23.07es
dc.identifier.doi10.12795/REN.2019.i23.07es
dc.journaltitleRevista de Estudios Norteamericanoses
dc.publication.issue23es
dc.publication.initialPage141es
dc.publication.endPage162es

FicherosTamañoFormatoVerDescripción
7.CUCARELLA-RAMON.pdf399.4KbIcon   [PDF] Ver/Abrir  

Este registro aparece en las siguientes colecciones

Mostrar el registro sencillo del ítem

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional