NombreLedesma Chaves, Pablo
DepartamentoAdministración de Empresas y Marketing
Área de conocimientoComercialización e Investigación de Mercados
Categoría profesionalProfesor Sustituto
Correo electrónicoSolicitar
         
  • Nº publicaciones

    10

  • Nº visitas

    1093

  • Nº descargas

    2550


 

Artículo
Icon

Intangible resources, static and dynamic capabilities and perceived competitive advantage in exporting firms. A PLS-SEM/fsQCA approach

Navarro García, Antonio; Ledesma Chaves, Pablo; Gil Cordero, Eloy; De-Juan-Vigaray, María Dolores (Elsevier, 2024)
The aim of this paper is to fill the existing research gap in the knowledge of the interrelationships between relational ...
Artículo
IconIcon

Visual thinking and cooperative learning in higher education: HOW does its implementation affect marketing and management disciplines after COVID-19?

Maldonado López, Belén; Ledesma Chaves, Pablo; Gil Cordero, Eloy (Elsevier, 2023)
Students learn in different ways and in the wake of the COVID-19 pandemic, the higher education faculty needs to reinvent ...
Artículo
Icon

Analysis of factors affecting the effectiveness of face-to-face marketing learning via TikTok, YouTube and video conferencing

Gil Cordero, Eloy; Rodríguez Rad, Carlos J.; Ledesma Chaves, Pablo; Sánchez del Río Vázquez, María Elena (Cell, 2023)
After the COVID-19 pandemic, the use of virtual platforms, social networks and online applica- tions has been totally ...
Artículo
Icon

Acceptance factors of Zara's shopping app among fashion consumers during COVID-19

Gil Cordero, Eloy; Ledesma Chaves, Pablo; Baena Luna, Pedro (Wiley, 2023)
Online sales in the textile sector are undergoing a comprehensive renewal process as aresult of COVID-19. This article ...
Artículo
Icon

Dynamic Innovation Capabilities and their Impact on Export Performance in Times of Economic Crisis

Ledesma Chaves, Pablo; Arenas Gaitán, Jorge (Fundação Escola de Comércio Álvares Penteado, 2022)
Purpose – To determine the mediator role of innovative dynamic capabilities in performance in the ...
Capítulo de Libro
Icon

Modelo de aplicación de un Ciclo de Mejora en el Aula (CIMA) en la asignatura Comunicación Comercial (Grado en Marketing)

Ledesma Chaves, Pablo; Porlán Ariza, Rafael; Navarro-Medina, Elisa; Villarejo Ramos, Ángel Francisco (Editorial Universidad de Sevilla, 2022)
El presente documento recoge la implantación de un CIMA en la asignatura Comunicación Comercial del Grado en Marketing e ...
Tesis Doctoral
Capítulo de Libro
Ponencia
Icon

La capacidad dinámica de innovación: mediación sobre la estrategia de incremento de mercados internacionales en tiempos de crisis económica

Ledesma Chaves, Pablo; Arenas Gaitán, Jorge; Villarejo Ramos, Ángel Francisco (2020)
Cuando se producen fases de descenso de la demanda, las empresas se ven obligadas a buscar opciones y alternativas que les ...
Trabajo Fin de Grado
Icon

Estudio sobre las preferencias gastronómicas de los consumidores en los Palacios y Villafranca (Sevilla)

García Arriaza, Tamara; Ledesma Chaves, Pablo (2020)
En el presente proyecto de investigación se lleva a cabo un análisis interno y externo sobre el sector gastronómico del ...